Horloge voor €1000

Goedemiddag allen,
Al een tijdje ben ik aan het rondkijken naar wat mijn volgende aankoop zou kunnen worden. Ik ben van plan om niet meer dan €1000 uit te geven en zoals jullie weten is er ontzettend veel keuze in deze prijscategorie. Aangezien ik momenteel alleen horloges met een zwarte dial heb zat ik te kijken naar horloges met een lichte plaat maar kwam niet echt ver. Hebben jullie misschien suggesties? Ik ben benieuwd!
Paar eisen: geen duiker, min36 max41mm, het liefst met stalen band en niet meer dan €1000. Zat zelf te denken aan een Seiko Sarx055 (ja ik weet dat die van titanium is)
Plaatje voor de sfeer:
image

12 likes

Hamiltons zitten rond die prijs en hebben mooie dressers. De jazzmaster day date bijvoorbeeld.

2 likes

Een mooie Oris of Hamilton (Intra Matic bijv)? Zeker tweedehands moet dat lukken in je budget.

1 like

Een DWW HFLE uiteraard! Nog even geduld en er komt wel nog eentje in de blauwe hoek. Dan heb je nog 500€ over voor een leuke duiker… zal nipt worden, maar misschien een Halios?

(niet mijn foto)

(wel mijn foto)

1 like

Plaatje voor de sfeer.

Heb deze recentelijk aangeschaft en overschat al de verwachtingen.

Voor de helft van de prijs heb je de HFLE2021.


6 likes

Dit snap ik niet helemaal :sweat_smile:

1 like

Die HFLE is erg mooi inderdaad!

1 like

Veelal de verhalen gehoord over de zo geheten snowflake dial. Deze zelf niet eerder onder ogen gezien dan alleen op foto’s.
Eenmaal in het echt gezien snapte ik waarom menig mens hier zo enthousiast over is.

Daarbij is de afwerking van het titanium en de wijzer ronduit prachtig.

1 like

4 likes

Hamiltons zijn sowieso top in deze prijscategorie. Banden zijn een stuk beter afgewerkt dan Seiko en de kasten ook vaak. ETA uurwerk is makkelijk te servicen.

Zoiets?

Persoonlijk vind ik hem toch mooier met het contrast van een gekleurde plaat, is blauw (sunburst) geen optie?

Wel met stalen band dan natuurlijk.

6 likes

Nomos Club

9 likes

Nu snap ik het :grin: Die nomos is ook wel interessant ja

Gelukkig nuanceert “vaak” al wat je uitspraak.
De afwerking van een SARX (55) is toch echt van hoog niveau. Zowel kast als band. De indices en wijzers zijn helemaal top (seconde wijzer had eigenlijk geblauwd staal moeten zijn…).

2 likes

Kan ook echt voor bijna elke gelegenheid!

3 likes

Een Hamilton in de stijl van die Nomos:

12 likes

Welk type is dit?

Nieuwe Intramatic 40mm
Hier in het blauw:

Hiervoor hadden ze alleen de Chrono in deze stijl maar die was erg duur.
Dat blauw en cognac heeft wel iets vind ik.

4 likes

Grand Seiko SBGF017 misschien wat voor je?

6 likes

Deze is wel echt mooi moet ik zeggen, weet je toevallig hoeveel die moet kosten?

Of een FC Healey


4 likes