In maart verwacht ik voor het eerst vader te worden wat natuurlijk een prachtig excuus is om een horloge aan te schaffen.
Een GS springdrive Sgba415 /413 droom ik van. En dat laat ik ook even zo. Ik kan het nog niet naar me zelf verkopen om dergelijke bedragen aan een horloge te spenderen. Én er moet ook wat te groeien zijn in de hobby (altijd een enthousiasteling geweest, maar slechts 3 jaar actiever bezig en lid van het forum).
Ik draag nu 6 horloges en dat mogen er minder worden.
Ik wil naar het terugbrengen naar 4 horloges waarvan één vakantie/activiteiten horloges (SKX of Samurai oid).
Momenteel draag ik de volgende horloges:
Nomos Orion (is een blijvertje)
Seiko SARX055
Seiko Cocktail sary085
Seiko Samurai Blue Lagoon
Seiko SKX007 modded @HanDavinci
De collectie mag iets kleiner en in kwaliteit omhoog.
Voor het horloge wat ik zoek heb ik een budget gesteld van €2500.
Eisen:
Dresser / beach to boardroom (niet netter dan de Nomos)
Gedetailleerde afwerking
36-40 mm
Indices
Mechanisch heeft de voorkeur (eco drive stiekem ook erg gaaf!)
Geen vintage
Liever geen lume
Ik zit min of meer in hetzelfde schuitje. Je geeft aan dat je je collectie wilt uitdunnen. Ik zou dan juist niet settlen voor de ‘leuke 2e plaats’. Heb ik vorig jaar ook gedaan. Ik denk dat het achteraf zowel persoonlijk als financieel voordeliger was geweest om desnoods nog even door te sparen en te gaan voor de echte optie, dan te gaan voor een goedkoper alternatief. Daar ben je dan toch weer sneller op uitgekeken. En, minder belangrijk, maar dat soort goedkopere modellen schrijven ook nog een sneller af qua waarde als je ze uberhaupt nog kunt verkopen.
Mijn tip, koop iets wat je kan dragen met alle leuke dingen: spelen in de modder, rennen voor de golven van de zee, klimmen in een boom. En als hij/zij oud genoeg is (en zelf dingen wil doen) geef het horloge door met de tip om het te dragen bij het leuke dingen te doen.
Dan ben je er toch nog bij
Dus als je echt duur wil doen met 2.5k: misschien omega seamaster? een duurdere duiker van seiko?
Springdrive vind ik prachtig!
Ik volg het GS topic en de modellen die ik zie zijn te prijzig. Ik kom dan eerde bij GS quartz uit. En daar wordt ik dan weer niet zo warm van.
Mag gebruikt (graag zelfs, scheelt in prijs). Maar wel nette staat.
Tudor komt te dicht bij Rolex. Ik heb liever iets onder de radar…
Daarnaast hou ik ook niet zo van goud. Hou het liever ingetogen.
Goed punt! ook luiers verschonen hoort erbij… Wellicht handig om een metalen band als pré toe te voegen
Eigenlijk geen duikers. Ik kan mezelf niet zo vinden in het dragen van een horloge die met een bepaald doel is ontworpen waar ik het niet voor ga gebruiken (de duikers die ik heb, gebruik ik dus voor vakantie en om het water mee in te gaan (weliswaar geen 200m maar er is mee gedoken).
Samurai weg, seiko presages weg. Die dresser ga je als papa minder dragen, maar is tof voor werk / nette gelegenheden. 1 is dus genoeg.
Dan een exemolaar erbij wat tegen een stootje kan en waar een krasje niet erg is.
Omega Aqua Terra inderdaad zou geschikt kunnen zijn voor je prijsrange. Dan heb je een Seiko/Nomos/Omega rijtje. Das toch top!
Ik ben ook papa van jonge kids en heb zelf een Tudor BB36, kan tegen een stootje maar voor het strand en vakanties een SKX ernaast. Ik moet alleen nog aan de dresser
Als die er is/komt dan heb ik ook een perfecte 3-piece collectie