Horloge voor aanstaand vaderschap!

In maart verwacht ik voor het eerst vader te worden wat natuurlijk een prachtig excuus is om een horloge aan te schaffen.
Een GS springdrive Sgba415 /413 droom ik van. En dat laat ik ook even zo. Ik kan het nog niet naar me zelf verkopen om dergelijke bedragen aan een horloge te spenderen. Én er moet ook wat te groeien zijn in de hobby (altijd een enthousiasteling geweest, maar slechts 3 jaar actiever bezig en lid van het forum).

Ik draag nu 6 horloges en dat mogen er minder worden.
Ik wil naar het terugbrengen naar 4 horloges waarvan één vakantie/activiteiten horloges (SKX of Samurai oid).

Momenteel draag ik de volgende horloges:
Nomos Orion (is een blijvertje)
Seiko SARX055
Seiko Cocktail sary085
Seiko Samurai Blue Lagoon
Seiko SKX007 modded @HanDavinci

Daarnaast heb ik nog een vintage Omega Seamaster Cosmic die ik niet draag en weg mag.

De collectie mag iets kleiner en in kwaliteit omhoog.

Voor het horloge wat ik zoek heb ik een budget gesteld van €2500.
Eisen:
Dresser / beach to boardroom (niet netter dan de Nomos)
Gedetailleerde afwerking
36-40 mm
Indices
Mechanisch heeft de voorkeur (eco drive stiekem ook erg gaaf!)
Geen vintage
Liever geen lume

Tot nu toe kijk ik naar The Citizen Chronomasters

Droom horloge

Hebben jullie suggesties?

12 likes

Heel verstandig met een baby op komst , kinderen kosten een hoop . :innocent:

1 like

Voor het horloge wat ik zoek heb ik een budget gesteld van €2500.

Die springdrives komen wel in de buurt, al zijn ze niet mechanisch.
Je weet 100% zeker dat je niet daarvoor wilt gaan?

Wil je nieuw kopen of mag het ook een gebruikte zijn?

Ik val weer eens keihard in de herhaling.

Tudor Prince Date
€ 1.923

5 likes

Ik zit min of meer in hetzelfde schuitje. Je geeft aan dat je je collectie wilt uitdunnen. Ik zou dan juist niet settlen voor de ‘leuke 2e plaats’. Heb ik vorig jaar ook gedaan. Ik denk dat het achteraf zowel persoonlijk als financieel voordeliger was geweest om desnoods nog even door te sparen en te gaan voor de echte optie, dan te gaan voor een goedkoper alternatief. Daar ben je dan toch weer sneller op uitgekeken. En, minder belangrijk, maar dat soort goedkopere modellen schrijven ook nog een sneller af qua waarde als je ze uberhaupt nog kunt verkopen.

1 like

Ik zou zelf voor iets waterdicht en stevigs gaan.

Mijn zoontje zit met z’n jamvingers vaak aan m’n horloges en inspecteert maar wat graag m’n ‘koekoek’.

2 likes

Alle Seiko‘s de deur uit en koop een mooie Oris Aquis!! Heb je in 43mm (draagt zich kleiner als je denkt) en ook een 39,5mm!

Sinn U50 is ook misschien wat?

2 likes

Haha dat is al een tijd geleden inmiddels. 2017 ofzo? Leuk dat je hem nog hebt!

Mijn tip, koop iets wat je kan dragen met alle leuke dingen: spelen in de modder, rennen voor de golven van de zee, klimmen in een boom. En als hij/zij oud genoeg is (en zelf dingen wil doen) geef het horloge door met de tip om het te dragen bij het leuke dingen te doen.
Dan ben je er toch nog bij :wink:
Dus als je echt duur wil doen met 2.5k: misschien omega seamaster? een duurdere duiker van seiko?

3 likes

Springdrive vind ik prachtig!
Ik volg het GS topic en de modellen die ik zie zijn te prijzig. Ik kom dan eerde bij GS quartz uit. En daar wordt ik dan weer niet zo warm van.

Mag gebruikt (graag zelfs, scheelt in prijs). Maar wel nette staat.

Tudor komt te dicht bij Rolex. Ik heb liever iets onder de radar…
Daarnaast hou ik ook niet zo van goud. Hou het liever ingetogen.

Goed punt! ook luiers verschonen hoort erbij… Wellicht handig om een metalen band als pré toe te voegen :wink:

Eigenlijk geen duikers. Ik kan mezelf niet zo vinden in het dragen van een horloge die met een bepaald doel is ontworpen waar ik het niet voor ga gebruiken (de duikers die ik heb, gebruik ik dus voor vakantie en om het water mee in te gaan (weliswaar geen 200m maar er is mee gedoken).

1 like

Ik vermoed dat jou vrouw een horloge verdiend :smile:

2 likes

Ben er nog steeds blij mee!
Over het algemeen flipper ik niet zo snel horloges.
Maar sta nu wel op het punt om dat te doen.

Grote kans dat de Samurai het gaat afleggen tegen de SKX!

1 like

Ja man, dat begrijp ik. Lekker doen!

Die heeft daar (helaas) niet zo veel mee.
Krijgt zij een mooie ring of oorbellen.
Als het een meisje was zou ik daar meer mee bezig zijn.

Maar het een jongetje en die gaat een horloge krijgen (als papa er op uitgekeken is of hij er aan toe is).

2 likes

Al eens gekeken naar een (2e hands) Omega Aqua terra? Super mooi en meer onder de radar.

1 like

Ik zou het wel weten de citizen :ok_hand:

1 like

Samurai weg, seiko presages weg. Die dresser ga je als papa minder dragen, maar is tof voor werk / nette gelegenheden. 1 is dus genoeg.

Dan een exemolaar erbij wat tegen een stootje kan en waar een krasje niet erg is.

Omega Aqua Terra inderdaad zou geschikt kunnen zijn voor je prijsrange. Dan heb je een Seiko/Nomos/Omega rijtje. Das toch top!

Ik ben ook papa van jonge kids en heb zelf een Tudor BB36, kan tegen een stootje maar voor het strand en vakanties een SKX ernaast. Ik moet alleen nog aan de dresser :rofl::dizzy_face:

Als die er is/komt dan heb ik ook een perfecte 3-piece collectie :yum::smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Omega Aqua Terra is mooi. Zeker een blauwe (kan de sarx blijven).
Maar zo als ik zie buiten het budget omdat ik quartz uitsluit.

Nee dat kan wel hoor.
Even een zoekertje plaatsen hier in het lichtblauw en misschien heb je geluk!

1 like