Mooie horloges hoor!
Maar ze voldoen niet echt aan wat ik zoek.
Ik zoek meer een dresser, wat aan de sportieve kant. Maar zeker geen toolwatch of duiker. Geen lume en geen cijfers (ook niet op de bezel).
Iemand die de reden trouwens weet waarom dit model niet te vinden is op de website van Tudor, maar wel veelal doorverkocht wordt vanuit Azië? Is dit model puur voor de Aziatische markt o.i.d.?
Mooi hoor die Nomossen, Nomossi, Nomy?
Ik heb die Mont Blanc ultra slim nog overwogen maar toen gekozen voor de Orion.
Van de baby âgrandâ seiko naar de echte grand seiko snowflake.
From boy to Man
Dit model is inderdaad alleen beschikbaar voor de Aziatische markt. Daar wel te vinden op de site van Tudor. Geloof de site van hongkong.
Ah duidelijk. Snap niet dat ze die hier niet verkopen. Ik denk dat ik niet alleen voor mijzelf spreek als ik zeg dat het best een aantrekkelijk model is. Zeker voor dat geld.
Doorsparen dus. Je hebt immers genoeg om mee vooruit te kunnen.
Een Aziaat, hoe goed of technisch perfect ook, is voor velen enkel een goedkoop of praktisch alternatief voor hetgeen je eigenlijk hebben wil. Daarnaast, een Seiko of Citizen koop je ook voor 100 euro. Dan kun je wel een hele dure hebben, het blijft een doorsnee merk. Juist bij het doorgeven aan de volgende generatie zou dit bij mij zwaar wegen (naast mân persoonlijke voorkeur). Voor een ton wil je ook geen Toyota, maar een BMW
Wel een leuke zoektocht overigens!
Het geld is niet zozeer het probleem, meer dat ik het er niet voor over heb.
Het neerkijken op Aziatische merken, ondanks betere eigenschappen vind ik spijtig.
Voor mij precies de reden dat âhetgeen je eigenlijk wilt hebbenâ wat vrij vertaald âuiteindelijk wil je een Rolexâ voor mij niet geld. En juist de reden is dat ik liever geen Rolex of Omega zou willen. Ik hou niet zo van status symbolen met een hoog arrivistisch gehalte.
Ik vind het juist wel mooi dat iemand mân horloge mooi vindt zonder te weten dat het (relatief) duur is.
Belangrijkste natuurlijk wat je als drager zelf mooi vindt.
Mijn gevoel zegt me dat als er op een Rolex of Omega geen merk staat (even daar gelaten dat er dan een lege plek op de wijzerplaat is en dat de balans verstoord) die merken een groot deel van hun fans verliezen.
Een onbekender merk uit de hogere klasse heeft voor mij dan wat meer. Maar een mooi horloge Ăs een mooi horloge. Als de kwaliteit het laat zien is dat wat het is. Het verhaal is er toch wel. Dat vertelt ik hem zelf wel.
Wat mij betreft niet. Genoeg merken die minder statusgevoelig zijn. Tissot, Certina, Longines etc etc.
Overigens vind ik een Omega veel minder een statussymbool dan een een Rolex. Een mooi merk met mooie horloges dat een klein beetje boven het maaiveld uitsteekt. Een beetje bijzonder kan heel goed een pre zijn.
Maar persoonlijke voorkeur staat uiteraard voorop. Succes met je mooie zoektocht!
Ben ik het mee eens hoor!
Juist een bijzonder horloge heeft vaak een eigen verhaal. Wat dat betreft leuker dan een standaard instap model.
Eigen techniek of unieke design eigenschappen zijn wat dat betreft een pré voor een dergelijk horloge.
Tegenwoordig ook een 41,5!
Wat voor model is die laatste Seiko?
Ik vind lume toch wel handig als ik weer eens om 3 of 4 uur mijn nest uit moet om een fles te maken
Daarom heb ik een Tudor. Heb niks met Rolex (kan het prima betalen maar hoe mooi ze ook zijn, het stigma staat me tegen).
En geloof me: alleen kenners kennen Tudor. Die van mij gaat ook ooit naar mn zoontje, maar pas als ik de hoek omga, zo weg ben ik ervan!
Dst is de spb185