Horloge voor afstuderende zoon

Dat klopt, maar je kunt van de aanschaf natuurlijk ook een feestje maken.
Een paar juweliers in en uit.
Samen een keuze maken.
Na afloop samen een lekker hapje eten.
Het is natuurlijk niet verplicht om iets te bestellen en thuis te laten bezorgen.
Er is ook nog zoiets als de aankoopbeleving.

6 likes

Dit!

4 likes

Ik zou voor een onverwoestbare Squale 1521 gaan. Voor zijn leeftijd een horloge waar je niet naar om hoeft te kijken (ik denk aan bv onvergetelijke stap avonden). Je hebt ze in verschillende uitvoeringen. Ondanks de 42mm draagt ie in praktijk kleiner. Tevens zit de aanschafwaarde nieuw mooi binnen budget

Hier een voorbeeld van de militaire :ok_hand:t4:

10 likes

Mooie en nuttige uiteenzetting! Zeer waardevol voor meer vaders :wink:

4 likes

Helemaal mee eens.

Nee dat valt op de universiteit reuze mee, opvallend veel horloges t.o.v. smartwatches gelukkig. Wellicht zijn sommige jongeren ook klaar met de standaard Apple Watch.

1 like

Ik volg @Fate_Amenable_To_Change . Tijdlozer ga je niet vinden in dat budget.

Een Junghans Max Bill, kun je voor €1000-1100 vinden op C24. Mits wat geluk vind je plexi voor veel minder.

Een zwarte plexi zonder datum met cijfers is in Kortrijk voor €850 te vinden dacht ik.

2 likes

Ik bedoelde meer dat de mode onder horlogeliefhebbers gekenterd was van duik/tool naar steeds nettere alternatieven. Je wordt tegenwoordig dood gegooid met Art Deco dress uitgaven, van de laatste Baltic tot de Oris Rectangular tot de populariteit van Cartier, ook op rode lopers, en ook tot aan de terugkeer van Patek (denk aan de Elipse) bij filmsterren om de pols… Ik voel een nettere horlogebeweging plaatsvinden.

De eeuwige duukert kon wel al lang voorbij zijn, maar sommigen hier hebben het nog niet door. :slight_smile: Dat de jeugd niet in 100% van de gevallen met een Apple Watch rond loopt is alleen maar positief. Zeker mee eens. :+1:

2 likes

Er zijn al wat verschillende suggesties gedaan. Ik denk dat het ook enorm van de smaak van uw zoon afhangt. Eerlijk gezegd denk ik dat het ook erg lastig is iets te kopen dat altijd passend/mooi blijft. Mijn smaak is in in der jaren in ieder geval enorm veranderd (op veel gebieden van mijn leven) en als je naar het gemiddelde HF lid kijkt wisselt voorkeur voor horloge al per avond/dag (zie blauwe gedeelte) :wink:
Overleg zou het mooist zijn, als het toch een verassing moet zijn dan zou ik vooral kijken wat hij nu mooi vind/bij hem past.

Hamilton is misschien ook wel interessant om naar te kijken, bijv:
Khaki field auto

https://www.hamiltonwatch.com/nl-nl/h70455133-khaki-field-auto.html

Khaki field expedition

https://www.hamiltonwatch.com/nl-nl/h70315130-khaki-field-expedition-auto.html

Of de “murph”

https://www.hamiltonwatch.com/nl-nl/h70605731-khaki-field-murph-auto.html

11 likes

Met een mooie Alpinist kun je ook een hoop kanten uit. En ruim binnen budget.

8 likes

Ik heb mijn zoon een horloge kado gedaan bij het afstuderen. Hij heeft enige tijd getwijfeld tussen Tissot Gentleman en Seiko presage cocktail time. Het is voor hem de Seiko geworden met name vanwege de prachtige wijzerplaat.

4 likes

Is er al een PVE?

• Kleur wijzerplaat?
  • Band?
  • Waterdicht?
  • Maat?

Heb je al gekeken bij Longines?
Ook een goed merk en hele mooie modellen.

Allereerst complimenten voor dit genereuze cadeau. Afstuderen of diploma halen, het mag gewoon gevierd worden.

Ik sluit aan bij team: Maak er een leuke ervaring van!

Horloges passen, er wat over laten vertellen door een liefhebber en misschien zelfs samen een middagje speuren in het blauwe gedeelte hier op het forum.

Dat is een ervaring om op terug te kijken. Zeker als je een mooi horloge als herinnering hebt.

Veel succes en plezier met de aankoop.

2 likes

Mooi doel!
Gefeliciteerd, bij voorbaat.

Mijn advies:
De Maen Hudson MK4

Echt heel erg mooi, als je het mij vraagt.
En het is een duiker (stoer) met een eigen gezicht en Hollands sausje.

1 like

Ik zou samen met hem op zoek gaan naar een horloge wat hij graag wil hebben. Iedereen, en zeker van een andere generatie, heeft eigen beweegredenen om een horloge graag te willen hebben of mooi te vinden.

2 likes

Het antwoord op deze vraag is helaas niet zo simpel als het lijkt.

Stap 1: Verhoog budget naar 1800 (ik weet het, hier komen de weet je hoeveel procent dat is comments)

Stap 2: Browse naar Chrono24 en vind een GS SBGX261 in Japan.

Stap 3: Zie je zoon glunderen als ie hoort dat ie een GS heeft, rechtstreeks uit Japan. Dat is pas een mooi verhaal en een horloge dat ie de rest van z’n leven gaat koesteren.

Plaatje voor de sfeer:

4 likes

Seiko, Hamilton, Tissot, Junghans allemaal goede voorstellen.

Bulova Super Seville een optie?

(en de ervaringen / how to zijn hier te vinden: GS gepolijst en ongepolijst vergelijken? - 78 van ToniP). Zoals je ziet ben ik behoorlijk bevooroordeeld :smiley:

De Squale hierboven of een Sinn 104.

Neem de Sinn !!!

2 likes

Tissot PRX

6 likes