Beste Horloge vrienden! Graag keer ik mij tot de kennis en kunde van dit platform voor goede ideeën en inspiraties voor mijn vader. Hij draagt zijn hele leven al Seiko’s en wil graag zijn huidige horloge vervangen. Ik ken de naam niet precies, maar is een stalen horloge, stalen band, met tijd en datum op het Seiko horloge zelf.
Hij zoekt nu een horloge van rond de 1000 euro (plus minus) van Seiko zelf of iets wat erop lijkt. Hebben jullie ideeën? Wat hij vooral belangrijk vind, is om het horloge eerst te zien en te voelen voordat hij het koopt. Verder dus beetje zelfde design als basis: stalen horloge, stalen band, simpele dial met datum en tijd. Hogere prijzen mogen ook, dan kan ik hem misschien overtuigen om toch iets meer uit te geven :)…
Ja, ik moet dus meteen aan de Sharp Edge denken. Mooi horloge, in meerdere kleuren verkrijgbaar. Nou ja, geen simpele dial, misschien. Maar wel een heel fraaie!
Ik zeg…geen horloge kopen aangezien hij hem eerst wil zien. Dagje Roermond doen met je Pa. De Seiko store op het outlet bezoeken dan de binnenstad in voor een hapje en een drankje. Super gezellige stad!
Dit zei ik ook al tegen hem. Ga voor die grand seiko! De Quartz modelen vallen toch nog mee in prijs?
Voor de rest, allemaal mooie suggesties. Tissot PRX, astron, presage. King Seiko. Misschien ook een Aikon (maar die zijn wel duurder geworden). En we gaan wel even bij die tweede hands sectie kijken van deze website.