Horloge voor de vrouw

Het nadeel van een een leuke hobby hebben is, dat de vrouw des huizes plotseling ook besmet kan raken met die hobby. Mijn audio hobby heeft ze al volledig omarmd, en mijn interesse in horloges begint ze ondertussen ook erg interessant te vinden.

Nu verwachten wij rond mei onze tweede spruit, en wil ik kijken of ik voor haar een horloge kan bemachtigen die de geboorte symboliseert. Dit heb ik destijds ook gedaan door een Omega Speedmaster te kopen bij de geboorte van onze eerste.

Ben ondertussen op onderzoek gegaan naar wat mogelijke opties, waarbij ik rekening moet houden met:

  • Niet te smal, 36mm of groter. Ze kan bijv. mijn speedmaster goed hebben qua grootte.
  • Geen edelstenen of andere bling bling

Qua opties die zouden passen aan criteria en ze ook wel mooi vindt zijn:

1. Omega Aqua Terra 150m (Ref: 220.10.38.20.03.002)

Leuk horloge, maar nog niet in het echt tegengekomen. Aqua Terra heeft ze al wel eens om gehad en stond wel top.

2. Rolex Datejust 36mm

De smooth bezel is dan een must, de fluted vond ze niks. Ik hik alleen beetje tegen de prijzen van de Rolex aan, en de beschikbaarheid.

Maar ben nu ook benieuwd naar andere opties? Die dus smooth zijn, geen bling bling en dus voor een vrouw :smiley:

Qua prijsrange heb ik er geen plafond nog op gezet, maar laten we zeggen dat we onder de 5K moeten blijven. Om die reden is de Rolex helaas al een utopie aan het worden, en dat weet ze ook wel.

1 like

34 likes

Tinder… hmm

Nee doe maar niet, ze heeft teveel pluspunten :wink:

4 likes

€5.100,00 heb je een OP 36MM

https://m.rolex.com/nl/watches/configure.html#/oyster-perpetual/m116000-0012/discover

Weet niet of gebruikt een optie is als je persé onder de €5.000,00 wil blijven :grin:

Mooi! En excuus, ik kon het niet laten. Oke, dan nu een serieus antwoord.

114200 Olive? 34mm en rond de 4 tweedehands volgens mij.

8 likes

Gebruikt is niet direct een no go hoor. En een Oyster Perpetual zou een optie kunnen zijn. Had daar zelf niet aan gedacht ivm focus op de datejust.

1 like

Ik heb ooit ook een uur bij de AD gezeten om een horloge uit zoeken voor mijn vrouw.
Ik koos iets uit op basis van haar horlogesmaak en het werd uiteraard mooi ingepakt.
Je raad het misschien al, maar een dag na het uitpakken zaten we weer bij dezelfde AD om een ander horloge uit te zoeken. En dat proces heeft ze daarna nog eens herhaald :joy:.
Welke goede service moet ik zeggen, maar volgende keer ga ik hun vragen om een leeg doosje in te pakken :wink:

2 likes

Ik ga de modellen ook gewoon voorleggen, en dan kijken waar we de modellen zouden kunnen bekijken en passen alvorens we uberhaupt een aankoop gaan doen. Ik heb liever dat zij kiest dan ik :wink:

1 like

Ik sprak het woord tweedehands een keer uit bij een juwelier en werd geschokt aangekeken, das ‘ó ka sjon’ meneer :confused: geleuter.

ontopic; de omega is in het echt SUPER mooi ! Heb hem een keer op schiphol gezien. Wees blij dat je wederhelft je hobby omarmd :stuck_out_tongue: Heb een 13 in een dozijn k** mode kwarts voor haar moeten kopen. Na een kwartier argumenteren vond ze die gewoon mooi … achja.

EN het heeft als bij effect dat je voorjezelf de grote Aqua terra kan kopen :blush:

succes!

Hmm deze vind ik wel wat klassieks hebben, en een keer wat anders met die groene dial. Ik ga deze even shortlisten :wink:

1 like

Hij is gaaf!

Ik zou hem zelf nog dragen trouwens, dan wel erg los omdat 34mm aan de kleine kant is. Het moet geen stuivertje worden.

3 likes

Gewoonlucas heeft de DJ die je wil te koop staan!

De olive is betoverend mooi.

image

Ik vind de Olive ook tof.
Maar mijn vrouw zou dan de 28mm of 31mm willen hebben vanwege het formaat, ben ik bang :joy:
En aangezien de groene plaat er niet is voor de 31mm, is de keuze 28mm of 34mm.

Al lang verkocht. :joy: :thinking:

1 like

Wow die is mooi :heart_eyes: weet je toevallig of deze er ook is in 39mm ?

1 like

Zoiets als het horloge van Jinek.
Ik weet of zij deze heeft maar wel deze kleur.

2 likes

Weet waar je aan begint ;-). Mijn vrouw zocht eind december (net voor de prijsverhoging) deze uit en de volgende dag wilde ze eigenlijk terug omdat ze twijfelde……. Heb haar er maar van overtuigd dat ze hem eerst maar eens een jaartje moet dragen :-). Deze is natuurlijk geen optie vanwege de bezel. Beschikbaarheid is inderdaad lastig, je kunt van alles configureren op de site maar dan…

Succces!!

IMG_4448

Ook mooi, alleen weet ik niet of ze (neem aan dat het roze is) wel iets gaat vinden.

Overigens andere merken als tips mogen ook he? Voordat iedereen Rolex in mijn mik duwt :wink: