Horloge voor de wintersport

Hallo,

Wat ik me afvraag is of alle functies, zoals hoogtemeter, temperatuurmeter, barometer, werken tijdens de wintersport als je horloge onder je skikleding zit met een dikke handschoen erover?
Ik ben op zoek naar een multifunctioneel horloge en vroeg me bovenstaande af. Iemand hier ervaring mee en dan met name de Casio Riseman of de GDF-100-1BER? Of zijn er misschien nog andere (betere) alternatieven?
Alvast bedankt!

Dimitri

De Barigo Penta
http://www.selvatime.nl/product_info.php?cPath=UhrenWelt&upage=1&sPath=BARIGO%20Armbanduhren&products_id=Armbanduhr%20250852
misschien ?

Ziet er indrukwekkend uit, maar digitaal heeft toch meer mijn voorkeur voor al deze functies. Vraag me ook af of deze een registratie heeft voor de hoogtes waarop je bent geweest. Dit vind ik wel interessant tijdens de wintersport.

Deze misschien:

http://www.boumanonline.nl/tissot-t-touch-ii-boumanonline/nl/product/21149/

Succes met je uiteindelijke keuze.

Mvrgr, Andre

De T-touch is buiten mijn budget helaas… :frowning:

Ik heb zelf deze:

http://www.boumanonline.nl/tissot-t-touch-expert-boumanonline/nl/product/26502/?MF=9&MV=1205

Inmiddels met stalen, de bruin lederen en zwart rubberen band, echt een goeie klok voor in de bergen. Ik gebruik hem in Zwitserland en veel plezier van

Ik heb zelf deze:

http://www.boumanonline.nl/tissot-t-touch-expert-boumanonline/nl/product/26502/?MF=9&MV=1205

Inmiddels met stalen, de bruin lederen en zwart rubberen band, echt een goeie klok voor in de bergen. Ik gebruik hem veel in Zwitserland en veel plezier van

Ik heb een Riseman en een Tissot T-Touch. Ik wil wel benadrukken dat van beide horloges de speciale functies (zoals hoogte, temperatuur e.d.) niet bepaald super accuraat werken. Er komt een leuk getal uit dat soms in de buurt zit, maar soms ook niet. Ik zou er dus niet op vertrouwen mocht je dat soort gegevens echt nodig hebben.
Neemt niet weg dat het beide erg leuke horloges zijn (zeker zo’n touch glas krijgt regelmatig complimenten en verbaasde blikken).

Paradigm Schreef:

Ik heb een Riseman en een Tissot T-Touch. Ik wil
wel benadrukken dat van beide horloges de speciale
functies (zoals hoogte, temperatuur e.d.) niet
bepaald super accuraat werken. Er komt een leuk
getal uit dat soms in de buurt zit, maar soms ook
niet. Ik zou er dus niet op vertrouwen mocht je
dat soort gegevens echt nodig hebben.
Neemt niet weg dat het beide erg leuke horloges
zijn (zeker zo’n touch glas krijgt regelmatig
complimenten en verbaasde blikken).

Ok bedankt! Dit is nuttige info. (tu)

Beste Dimi0808,

Kijk anders ff op marktplaats, heb je vaak zeer weinig gebruikte t-touch’es voor een leuk prijsje.

Mvg Jelle

Kijk eens bij Suunto. Schijnt erg goed te zijn.

lone ryder Schreef:

Kijk eens bij Suunto. Schijnt erg goed te zijn.

Heb ik inderdaad ook al bekeken en zijn ook zeker interessant!

Ik heb een Suunto ambit blackberry, met gps functie, werkt heel nauwkeurig, alleen heb je wel de ontvanger op je pols, die is vrij groot. Wel een fijn ding.

dimi0808 Schreef:

Hallo,

Wat ik me afvraag is of alle functies, zoals
hoogtemeter, temperatuurmeter, barometer, werken
tijdens de wintersport als je horloge onder je
skikleding zit met een dikke handschoen erover?
Ik ben op zoek naar een multifunctioneel horloge
en vroeg me bovenstaande af. Iemand hier ervaring
mee en dan met name de Casio Riseman of de
GDF-100-1BER? Of zijn er misschien nog andere
(betere) alternatieven?
Alvast bedankt!

Dimitri

“DE” alternatieven zijn zo te zien wel een beetje voorbij gekomen. Timex heeft ook nog een joekel van een ABC.

Maar met betrekking tot je vraag of het werkt onder je kleding. Ja en nee. Als alles een beetje constant blijft, zullen de meting van de barometer wel redelijk kloppen betreft weersverwachting. Aan de andere kant doet die de metingen aan de hand van de veranderingen in luchtdruk. Als je de hele tijd met een kabel baan de pistes op en vele meters lager weer eindigt, dan is ie nog een stukje minder accuraat. En verder klopt de thermometer natuurlijk ook niet meer. Tenzij je wilt weten hoe warm 't in je jas is :wink:

Ik vind 't leuke gadgets, maar zoals Paradigm als zei, als je leven er vanaf hangt, zou ik zeker niet (alleen) op zo een horloge vertrouwen. Dat zeggen de fabrikanten zelf ook vaak in hun gebruiksaanwijzing.

Bedankt marnix.moed! (tu)

dimi0808 Schreef:

Bedankt marnix.moed! (tu)

graag gedaan.

zelf heb ik voor de casio protrek gekozen. volgens sommigen niet de meest nauwkeurige abc meter, maar ik vind de andere functies ook belangrijk als rc en solar. wil niet halverwege mn vakantie met een leeg horloge zitten. volgens mij is casio de enige die deze combi heeft.

Dat heb ik inderdaad op meer sites gelezen dat dit toch wel een voordeel is van Casio t.o.v. Suunto of andere merken. Solar en RC vind ik ook wel een vereiste.

Groeten,

Dimitri