Horloge voor een 15-jarige knul zonder luis om dood te drukken.

Hahahaha… Daar moest ik erg om lachen, vooral omdat de tekst van @echotango zeer ondubbelzinnig was. Met een horrorverhaal over die DW van z’n dochter er bij om ons te manen vooral niet met andere dingen aan te komen.

Maar goed, ik had het zelf ook fout, want als je onder “Jongenshorloges” gaat filteren op Amazon.de komt de halve wereld aan horloges van 40 tientjes voorbij. :slight_smile: En in 35-36mm.

Blijkbaar kijk ik niet vaak genoeg naar kinderhorloges. :slight_smile:

1 like

‘De jeugd van tegenwoordig houdt van luxe, heeft slechte manieren, heeft minachting voor alle gezag en heeft geen eerbied voor ouderdom. Jongeren praten als ze zouden moeten werken. Ze spreken hun ouders voortdurend tegen, kletsen in gezelschap, ze smakken bij het eten, slaan hun benen over elkaar en tiranniseren hun ouders.’

Socrates.

27 likes

Exact.

1 like

Met uitzondering van het feit dat ik altijd “Hé pa” zei in plaats van “Yo, pa” was dat in 1985 ook al zo.

Hoe oud ben jij in godesnaam? Want ik ken zelf niemand die uit het “Vader, vader, het water uit de dorpsbron is op, kunt u een bode naar de landgraaf sturen?” tijdperk komt. :slight_smile:

29 likes

Komt bij mij nogal onrespectvol over.

Ik ben (gelukkig) geen vader, en in zo’n geval zou ik het appje gewoon verwijderen. :slight_smile:

2 likes

Volgens mij is dat ook precies hoe je een band met je zoon opbouwt.

29 likes

main-qimg-b512cf6355d74f5428799475c0f5f266

Heh. Ik geloof dat je hypothetische zoon ook blij is dat je geen vader bent. Vaderfiguren die zich met het aan hun getoonde respect bezig houden blief ik niet, en ik dank de hemel op m’n blote knietjes dat mijn pa gewoon pa was. Die me hielp om m’n brommer op te voeren, met me naar het zwembad ging en verder een uitstekend gevoel voor humor had.

Kortom: Ik hield van “Hé pa” en hij van mij. Ik mis de goede man al 15 jaar dagelijks, en da’s niet iets wat mijn vrouw zomaar van haar militaristische respect-vader denkt. :slight_smile:

Dus als je zoon “Yo pa, kun je een horloge voor me uitzoeken” roept midden in zijn pubertijd… Sja. Dan doe je dingen uitstekend. :+1: Oftewel hulde aan @echotango.

Dat mag ook wel eens gezegd. Als ik @echotango was en m’n zoon kwam met zo’n vraag zou ik voorstellen om het budget te verdubbelen naar 100 Ekkies, omdat ik trots zou zijn op het feit dat m’n zoon werkt, en omdat ik blij zou zijn dat ie het me überhaupt vroeg. En omdat mijn vader dat bij mij deed toen ik op m’n dertiende een PC wilde kopen.

53 likes

Iets met de beste stuurlui…

3 likes

Nee. Een midsize duiker is 36-38 ongeveer.

1 like

Hahahaha… Iets zegt me dat dat meningsverschil is ontstaan omdat jij veel meer van de vintage bent, en ik meer modern doe. Toch leuk, dit forum. :+1:

1 like

Ligt het aan mij of word je wat uitgesprokener in je meningen? En ook wat voorbarig.:smirk:
Ik mis mijn vader ook, maar zei nooit, hé pa, en zei U. Dat zegt verder helemaal niets over de onderlinge relaties. We waren close.

7 likes

Een 40mm sub bijvoorbeeld is geen mid size horloge. Daar is iedereen het wel over eens denk ik :wink:

1 like

Alvast een vluchtig bedankje voor alle gestes en helemaal voor de gratis Techno Marine.
Ik ben nu aan het werk maar ga er vanavond eens lekker voor zitten.

Heel hartelijk bedankt voor de Techno Marine, @jurk! Ik stuur je vanavond zeker een PB!

Glimlachend las ik dat de term ‘Yo pa’ als respectloos wordt beschouwd.
Ik heb zes kinderen -althans, waarvan ik het bestaan weet :wink: - en in huize echotango bejegent men elkaar de laatste tijd middels straattaal…
Mede door vrijwel constant Boef en Lil Kleine uit mijn geconfiskeerde audio-installatie te moeten aanhoren kan ik die niffo’s inmiddels goed van repliek dienen!

Overigens draagt mijn vriendin een 36mm Seamaster, en die wordt toch echt ‘midsize’ genoemd…
En haar horloge ook. :wink:

19 likes

Nee, ik heb al zeker m’n hele leven een zekere argwaan gehad voor mensen die actief om respect vragen. Respect verdien je, dat zul je nooit afdwingen. Sterker nog, hoe meer mensen over het respect praten wat ze menen te verdienen, hoe groter de kans dat je met een onzeker figuur of een bullebak van doen hebt in mijn ervaring.

Mijn ouders hebben het woord respect nog nooit over hun lippen laten vloeien, en ofschoon ze allebei hun falen hebben zijn er maar weinig mensen voor wie ik zoveel respect kan opbrengen. Omdat ze dat met al hun handelen tijdens mijn hele leven gewoon verdiend hebben. Mijn moeder is stervende, en ik houd m’n hart vast om zonder haar als anker verder te moeten.

Dat gezegd hebbende, de zoon van @echotango zal als tiener waarschijnlijk nog niet nadenken over de emotionele waarde van dat horloge wat ie samen met pa kocht. Da’s bij mij helaas ook later pas ingedaald, dat besef. Omdat je als tiener de hele tijd naar voren en naar boven kijkt.

Maar nu ik er zo bij nadenk, gegeven mijn huidige situatie en de penarie waar moeder in zit, het kan zijn dat ik iets directer reageer dan normaal.

Misschien heb je een punt. Excuses daarvoor.

Fixed that for you. :slight_smile:

16 likes

Oef, ik wens je sterkte. De pijn is ongetwijfeld fors.

4 likes

Mid size is niet de gemiddelde size he. Het is een beetje het midden tussen een dames horloge en een full size herenformaat. SKX013 is het perfecte voorbeeld van een mid-size duiker bijvoorbeeld.

3 likes

Prima! :+1:
En als hij het niks vind ook prima.

Sterkte! :pray:

2 likes

Dank je, dat is ie zeker. Maar ik wil het topic verder niet kapen, uiteraard.

Het enige wat ik @echotango’s zoon zou willen zeggen is dat ie koste wat het kost dat horloge van 50 tientjes (of die Techno Marine) moet onderhouden en koesteren als dat iets is wat hij met z’n vader heeft gedaan / gekocht.

Ik zou al m’n horloges de deur uit schoppen als ik die HEMA duikert van 30 florijnen weer terug zou kunnen krijgen, als je voelt wat ik bedoel. Omdat ik tegenwoordig wat sentimenteel ben.

9 likes

Ik koester het horloge van mijn vader ook.

3 likes

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Mijn ouders ook, trouwens.
En mijn kinderen vast ook, in een later stadium.

2 likes