Horloge voor een 15-jarige knul zonder luis om dood te drukken.

"zonder luis om dood te drukken"
Nog nooit gehoord deze grappige uitdrukking, is dit iets typisch Nederlands?
Succes met het zoeken, ik heb hier nog weinig aan toe te voegen met alle genoemde mogelijkheden.

1 like

echt serieus nog nooit van gehoord. Wel grappig, dat dan weer wel.
Oh en :

:point_up_2:t4: iets met Seiko dus, of anders lekker dat mooie aanbod.

1 like

De plaatselijke variant alhier is ‘geen nagel om aan z’n gat te krabben’. Die met de dode luis had ik nog nooit gehoord. We leren nog elke dag bij :wink:

2 likes

die ken ik weer wel. Da`s normaal Nederlands zeg ik dan :thinking:

2 likes

Niets, maar dan ook helemaal niets aan toe te voegen!

Over die grootte: mijn zoon van 15 draagt gewoon 42mm horloges om zijn smalle polsjes. Dus daar zou ik me niet druk over maken, dat vinden ze stoer. Een automaat: paarlen voor de zwijnen. Een puber heeft genoeg aan een quartz, die blijft tenminste lopen, ook als je hem een keer uit je handen laat keilen.

En verder: ga nou niet zo specifiek zoeken. pubers weten niet wat ze precies willen, die moeten plaatjes zien. Mijn zoon heeft drie horloges. Een Swatch had ie al. Met kerst kreeg hij toevallig er twee horloges bij, eentje van mij en eentje van zijn moeder. Hij heeft nu drie horloges die niks op elkaar lijken (Swatch, zo’n metalen retrocasio en een Casio Edifice) en draagt ze om en om.

3 likes

je kan wel 50 euro uitgeven aan een horloge dat je eigenlijk niet wil, maar als je even doorspaart kun je voor 3.5k best een leuke Rolex vinden in prima gebruikte staat en zeg nou zelf, dat willen we uiteindelijk allemaal

Ga lekker voor die Casio, die lijkt aan de eisen te voldoen en is niet te duur :+1:

2 likes

Het zou best eens Utrechts kunnen zijn, bedenk ik me zojuist.
‘Ut joggie heb nog geen luis om dood te drukken, woar!’ :blush:

2 likes

Gelukkig ken je mij niet, en met zulke opmerkingen van jouw kant, hoef ik jou ook niet verder te kennen.

Doei.

@echotango

Zoals gezegd, is de volgende link er één, waarvan je never spijt krijgt, of je zoon er nu mee gaat sjoelen, straatvoetballen of rugbyen, of hij laat 'm van 8 hoog vallen, never spijt van de Seiko 5 automatic uit deze link…

https://www.monsterwatches.nl/product/snk805/

Gewoon dóen, goede raad laat alleen spijt na, wanneer je die niet opvolgt, zéker niet, wanneer die raad desgevraagd is door uzelf.

P.S. : en ja, de zegswijze van iemand die geen luis heeft om dood te drukken, is Utrechts, zo rond De Meern, in Breukelen al veel minder zo.

1 like

Het enige wat mis is met die Seiko, is dat het een lelijk horloge is. Maar goed, dat is mijn mening. Ik kan me echter prima voorstellen dat TS die mening deelt :wink:

1 like

Die Seiko, die ikzelf overigens geweldig vind, vindt hij superlelijk…
Ik kwam hem gisteren al tegen en riep tevergeefs ‘Eureka’. :neutral_face:

2 likes

WhatsApp? Da’s makkelijker dan even naar beneden lopen, blijkbaar…

Dat sowieso maar in ons geval is het wat meer gerechtvaardigd door het eenvoudige feit dat hij niet bij mij woont. :blush:

3 likes

Dat scheelt ook, ja :wink:

1 like

Dit is hipper dan hip :sunglasses: Enige nadeel is dat de halve school er misschien mee loopt, maar hij is zeker rapper Boef approved :ok_hand:t3:

https://www.lucardi.nl/nl-nl/product/75453/casio-retro-horloge-a159wgea-1ef?gclid=EAIaIQobChMIxZDq5MLj5AIVEM53Ch2G8Qx5EAQYBCABEgI2q_D_BwE

2 likes

Die zie ik ook best vaak bij jongeren voorbij komen maar dat zijn dan wel meestal meiden, bij jongens zie ik vaak G shock achtige horloges. Al dan niet flink oversized, om die vaak nog dunne polsjes😂

3 likes

Inmiddels 56 posts verder en nog niemand die hierover begint? :joy:

2 likes

Al bij Citizen gekeken?

3 likes

Dat valt mij ook wat tegen, inderdaad.
Om je (en mezelf) een plezier te doen zal ik het nog eens aan mijn dochter vragen.
Grote kans dat ze het nog weet.

1 like