Horloge voor een 7-jarige?

Dag,
mijn oudste is net 7 geworden, leert pas ‘kloklezen’ op school en vraagt regelmatig hoe laat het is, ik had hem graag een leuk ‘echt’ horloge gekocht voor hij ergens eentje ziet liggen van SpongeBob of Mickey-Mouse…

Gewenste eigenschappen (van belangrijk naar minder belangrijk) :

  • niet te groot
  • analoog
  • moet tegen een stoot kunnen
  • waterdicht (zwembadwaterdicht : 5-10 bar ?)
  • liefst met arabische cijfers ipv gewoon streepjes op de uren
  • zou leuk zijn als ze niet te duur zijn, of eventueel 2dehands te vinden…
  • als het even kan een seiko (duiker) of een casio maar dat hoeft niet
  • niet te drukke wijzerplaat
  • bandje moet verwisselbaar zijn want ik denk dat een velcro strap wel leuk is voor de actieve jongen

Ik hoor graag julie suggesties…
Ik had al ergens een seiko 5 als suggestie gezien…

Groeten
Broes

ken geen adressen maar swatch of flicflac is wel leuk. Seiko5 lijkt me teveel van het goede voor een 7jarige. Op ebay is erg veel te vinden ook met velcro en zo, zoek er één die een beetje waterdicht is want ik neem aan dat buitenspelen ook aan de orde van de dag is??/

Flik Flak. Redelijk onverwoestbaar en hij kan zelfs in de wasmachine
je hebt zelfs versies met een duikring en eeb strak uiterlijk. Dus niet alleen prinsesjes :wink:

Een flieger?
http://www.flikflak.com/en/funny-hours-2009/zfps024.html

:smiley:

Idd die flikflaks zijn leuke klokjes voor kinderen. Wil je je zoon écht iets onverwoestbaars geven kijk dan eens naar de g-shock lijn van Casio. Die hebben ook analoge modellen (gehad).

Belangrijkste dingen zijn inderdaad:

  1. Passend

  2. Arabische cijfers

  3. Een zo “clean” mogelijke wijzerplaat.

Mijn dochtertje heeft in haar kleutertijd rondgelopen met een “Babyborn” horloge ( wellicht ook iets van de Swatch-groep; enfin wat niet tegenwoordig…), toen ze in het eerste leerjaar zat is ze overgeschakeld op een Flik-flak.

Zij kon reeds van in de kleuterklas het uur aflezen.

Belangrijk is het de wijzerplaat DUIDELIJK is. Het horloge mag en moet mooi zijn, maar afleesbaarheid komt voor die ukkies op de eerste plaats.

Met de Flik-flak heeft ze lang rondgelopen.

Daarna ( ik schat rond 8 jaar of zo ) heb ik eens een prachtig CITIZEN horloge gevonden: two-tone, day-date, enfin, haast een Rolex - voor een appel en een ei op de Rikketik. Dat was wel een horloge met “streepjes” ipv Arabische cijfers, maar dat was toen geen enkel probleem meer. Man, ze was zo fier als een “pauw” !

Daarna heb ik haar eens op Ebay een “Mickey”-horloge gekocht: leuk ding met zelfs een beetje een “Breitling”-look ( ridertabs), maar niet zo duidelijk, want de wijzers waren de armpjes van Mickey Mouse. Maar toen was zij al een 9-jarige jonge dame en kon ze het horloge perfect dragen en aflezen.

Zeer leuk, maar helemaal niet voor beginnende “horloge-gekjes”:wink:

Voor jongens zal er ook beslist genoeg keuze zijn.

Mijn voorkeur zou naar Flik-Flak gaan - maar let er dan wél op dat de wijzerplaat niet te druk is.

Een Seiko-5 zou ik helemaal geen overkill vinden, maar…die gaan wellicht té groot zijn voor een kinderpols. ( Anders Rob effe raadplegen )
Voordeel van een 5-je: Als ie ze dagelijks draagt hoef hij ze niet op te winden.
En als het eentje met een glasbodem is, leer je hem meteen de schoonheid van een mechanisch werkje te waarderen.

Veel succes en post eens een foto !

Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik ga gaan voor de flik-flak of swatch, hangt af welke ik het makkelijkst vind in de buurt.
De goedkooptse seiko5 is niet zo veel duurder dan de flik-flak maar misschien is die inderdaad wat te groot/zwaar en misschien ook niet robuust genoeg…eerder zijn dress-watch voor als hij 12 wordt…naast de baby-g dan als beater :wink:
Groeten
Broes

Als je oudste een stoere is, dan is een Casio G-shock misschien een idee. Kan zeker tegen wat water en ook nog eens tegen een stootje. Soms heb je wel eens aanbiedingen. Een tijdje terug 1 voor 10 of 15 euro gekocht. Voor een paar tientjes meer, heb je met solar en radiogestuurde.