Horloge voor een demente horlogeliefhebber

Of misschien toch maar een Apple Watch voor een horlogeliefhebber. :thinking:

2 likes

Nee hoor.
Je krijgt een anti stalk melding op je telefoon wanneer je een onbekende tracker bij je draagt.
Mijn moeder neemt geen telefoon mee. Deed ze dat wel, dan had ik simpelweg haar telefoon kunnen volgen ipv de tags gebruiken.

1 like

Beste @Loderoelofs .
Ik kan je geen raad geven voor wat betreft het horloge maar wil je wel veel sterkte wensen.
Ook ik heb in zo’n situatie gezeten net als dat meer mensen dit moeten meemaken.
Van mijn moeder wordt het komende maand al weer 30 jaar geleden dat ze kwam te overlijden. Mijn zus en broertje hebben dit ook allebei gehad. Alle drie zijn ze rond de leeftijd van 40 komen te overlijden.
Zelf heb ik me destijds laten testen en ik mag van geluk spreken dat ik het niet heb. Ik was toen al boven de leeftijd van 40.
Ik hoop dat je nog lang kan genieten van de mooie momenten samen.

6 likes

Heel veel sterkte. Hoop dat het jullie gegund is volledig van de reis naar Wenen en elkaar te kunnen genieten.

1 like

Ik heb geen advies maar wens jullie heel veel sterkte.

1 like

Heel veel sterkte, er was vanmorgen nog een boksschool op tv en het beste om het te remmen is bewegen en sporten.

1 like

Veel sterkte Lode en hopelijk kunnen jullie nog met pa naar Wenen. Wellicht toch eerder proberen te gaan en als het nog steeds goed te doen is nog een keer in het voorjaar :+1:

2 likes

Beste @Loderoelofs
Sterkte en ik hoop voor jullie allemaal dat de medicatie aanslaat en voor voldoende vertragingen zorgt.

Dan de tip, kijk eens.bij Garmin!
Mijn forerunner 245 kan bijvoorbeeld live mijn locatie delen met wie ik daarvoor machtig. Zouden jullie allemaal kunnen zijn, maar is persoonlijk in te stellen…

2 likes

Advies kan ik je ook niet geven. Maar ik kan je wel veel sterkte en succes wensen komende tijd. Geniet van de tijd die jullie samen nog hebben! :pray:t3:

2 likes

Advies wordt gelukkig al door anderen gegeven. Ik wil je veel sterkte met de situatie wensen Lode

2 likes

Allen dank.
Wat een fijn forum is het toch.

Ik had al eens snel gekeken via een link van de huisarts maar dat waren gedrochten.

Ik heb er nu al een paar gezien die pap zeker wel wil dragen.

Dat paps in zijn geboortestad met mij een paar juweliers in gaat duiken is vanzelfsprekend.

Dat budget ben ik al aan het opbouwen.

Nogmaals dank voor de suggesties en de warme berichten.

Dank.
Lode

9 likes

Geen advies maar wel heel veel sterkte.
Ik weet uit ervaring met mijn eigen vader dat dit het slechtste nieuws is wat je kan krijgen.
Geniet zolang het nog kan van elkaar.

1 like

Heel veel sterkte!

Met een gps in het horlogebandje, is het maar net de vraag of hij die dan niet af doet of überhaupt mee neemt.
Ik zou voor airtags in kleding of een gps aan de riem kiezen (die blijft vaak wel om).

Dit soort maatregelen raad ik pas echt aan wanneer er ook sprake is van dwaling en desoriëntatie, anders kan het ook voor ergenis zorgen, terwijl je juist nu van de tijd samen wil genieten.
Niet ‘te vroeg’ betuttelen zeg maar.

In de tussentijd, zijn hulpmiddelen die nog een gevoel van zelfregie geven vaak fijn voor zowel degene met dementie als familie/vrienden. Ik deel even een voorbeeld. Misschien heb je er iets aan.

Maar kijk ook vooral wat bij jullie en je pa past. Er gaat nu waarschijnlijk vanalles door je heen. Sterkte met het verwerken en hopelijk een mooie reis naar Wenen.

3 likes

Bah… wat een naar nieuws… mooi vooruitzicht van de reis naar Wenen…
Ik heb geen advies maar wens jullie veel kracht en sterkte toe…

2 likes

Dan heb jij een oude versie want al onze Airtags gaan af als ik de sleutels van mijn zoons of vrouw mee neem. Zelfs de third party trackers gaan af.

En ze gaan pas af als de eigenaar zelf niet in de buurt is geweest voor 24 of 48 uur. Met iOS17 kan je nu familieleden toevoegen aan de trackers zodat ze niet af gaan als hun je sleutels lenen.

2 likes

Heel veel sterkte Lode! En heel veel succes met het vinden van een bruikbare oplossing voor wat hulpmiddelen om je vader ‘on track’ te houden (om het maar zo even te noemen).
Ik hoop dat je in elk geval die reis met je vader kunt maken en dat jullie er beiden van kunnen genieten.

2 likes

Als hij wel een tel bij zich houdt dan is er life 360. Is een app op je tel. Je kunt zoveel mensen toevoegen als je wilt en weet waar ze zijn. Hij draait mee op de achtergrond

2 likes