Horloge voor een demente horlogeliefhebber

Pap is een horlogeliefhebber die vaak genoeg in mijn collectie zat te neuzen voor iets leuks te lenen. Maar de laatste jaren werd hij stiller, het geheugen liet hem in de steek, ach wat slecht geslapen was dan zijn excuus.

Maar het begon te hard op te vallen en na wat testen is het verdict er.
Nou daar sta je dan, in de woonkamer van je ouders en je moeder die verteld dat het toch is wat iedereen vreesde, je vader is dementerende.
En dan…

Paps is geboren in Wenen en daar gaan we dus met zijn alle nog een keer naar toe volgend jaar Pasen .

Maar hoe pap dan gaat zijn dat hangt af van zijn achteruitgang en of de medicatie het proces kan vertragen. En ook hoe gaat hij zijn als hij steeds meer zichzelf verliest.

Nu komt de vraag dus, ze hebben voorgesteld om een tracker te kopen voor hem voor het geval hij verdwijnt. De meest zijn natuurlijk aartslelijke gedrochten dus misschien weet iemand hier een alternatief. Is er een soort van tracker die we in de band van zijn horloge of aan zijn andere pols kunnen doen zodoende hij als levenslange horlogegek niet totaal voor lul loopt met een trackertje rond zijn nek of in zijn onderbroek genaaid., maar iets dat hem nog altijd aan zijn horlogeliefde doet denken, want dat doet hij nog altijd, elke ochtend netjes zijn doosje open en een horloge kiezen.

Ik sta open voor alle suggesties.

Bedankt
Lode.

39 likes

Ik kan je niet helpen maar een mooi idee. Hopelijk kan iemand je hier helpen. Succes verder met de hele situatie.

2 likes

Da’s slecht nieuws zeg. Ik heb voor mijn zoontje een armbandje waar een AirTag in zit. Ziet er best ok uit.

Heel veel sterkte

4 likes

Ik kan je niet helpen met je vraag.
Ik wil wel jou en je hele familie heel veel sterkte wensen.

2 likes

Worldwide Vision heeft diverse sprekende horloges in het assortiment. Met deze sprekende horloges hoeft u niet meer na te denken of de wijzerplaat te zien of te voelen, met één druk op de knop hoort u altijd de tijd, eenvoudig en makkelijk. De sprekende horloges van SenseWorks kunnen zowel analoog als digitaal de tijd uitspreken. Wij hebben ook sprekende horloges die ook de dag en datum kunnen uitspreken of een uursmelding hebben. Ook is er een sprekende horloge met wekfunctie zodat het horloge ook als alarmklok kan functioneren. Het zendergestuurd horloge heeft een absolute nauwkeurigheid van de tijd en de zomer naar wintertijd en vice versa verloopt automatisch.

Deze verkopen ze ook met tracker.
Speciaal voor chlorophyl

4 likes

One2track heeft diverse horloges.
Verder wil ik jou en de familie natuurlijk sterkte wensen in deze moeilijke tijd.

1 like

Succes en veel sterkte

1 like

Hier zit alles op en aan:

5 likes

Lode, sterkte voor jou en je hele familie.

1 like

Je hebt niet goed gelezen hè.

1 like

Veel sterkte gewenst met deze verdrietige situatie.

Een AirTag kan in een soort hoesje waarna je hem aan de zijkant van een horlogeband zou kunnen hangen. Op AliExpress zou je daar eens naar kunnen kijken. Ook heb je bandjes die met een AirTag aan de andere pols zouden kunnen, mijn kinderen dragen die regelmatig.

1 like

Heel veel sterkte, Lode!

Ik heb iets vergelijkbaars. Mijn moeder heeft Alzheimerdementie en de neiging om weg te lopen naar “huis” (haar ouderlijk huis van vroeger). Zij wil niet gevolgd worden (want er is toch immers niks aan de hand, volgens haar) Ik heb op een gegeven moment airtags in haar jassen en tassen gedaan, in de hoop dat zij een van deze spullen mee neemt wanneer ze gaat.
Dat werkt tot op zekere hoogte, omdat airtags geen actief signaal uitzenden, maar een locatie weergeven van een iphone in de buurt waarmee het kort verbinding maakt. Hoe drukker het is in de omgeving, des te beter werkt het.

3 likes

Al wat suggesties die hopelijk kunnen helpen voor je vader, mooi initiatief om nog op reis te gaan !

1 like

Sluit ik me bij aan. Doe het nu het nog kan!!

2 likes

Sterkte, mooie reis en succes met de tracker

1 like

Wat een verschrikkelijk nieuws. Ik wens jullie veel sterkte en natuurlijk nog zoveel en zo lang mogelijk mooie momenten met elkaar!

Misschien is dit een optie?

Op deze site staan trouwens ook andere oplossingen. Zoals een gps tracker aan de riem of een schoenzool met gps tracker. In dat geval kan hij misschien z’n oude vertrouwde horloge(s) blijven dragen. Nogmaals, veel sterkte gewenst!

3 likes

Omdat je open staat voor suggesties: ga lekker met pap winkelen en snuffelen in Wenen bij een paar juweliers, laat de man iets kopen en maak je niet druk over een tracker.

5 likes

Hi Lode,

Wat een naar nieuws! Sterkte aan jullie allemaal. :pray:t2:.

Misschien heel corny… maar ik zou serieus zoiets aan hem geven met jullie foto. Kan hij elke dag aan jullie herinnert worden.

afbeelding

4 likes

Veel sterkte Lode. Aan jou en zeker ook je moeder en andere familie

Helaas heb ik in een soortgelijk parket gezeten en de omgeving “vergeet” vaak hoe zwaar zoiets ook is voor de naasten.

Qua horloge/tracker heb ik geen advies. Mijn Pa hebben we uiteindelijk aangeleerd altijd zijn telefoon mee te nemen. Dat wordt dan gewoonte. Die wordt getracked, maar we hebben het nog nooit nodig gehad als ik je wat dat betreft een hart onder de riem mag steken.

3 likes

Dan moet je wel de speaker eruit slopen anders mekkeren die dingen om de haverklap als je moeke ermee vandoor gaat. Dat is ingebouwd door Apple juist om stalking te voorkomen.

2 likes