Horloge voor een jager?

is goeie fate :grin:

Dan doe ik de Formex effe in de pocket van de jas :+1:

Heb je iets horen ruizen?

Nee man is mijn vrije dag op maandag dan ga ik even los :innocent:

1 like

Ik kan deze aanraden

Gps ring, als je verdwaald bent.
Dag/ nacht indicator als je als boswachter het verschil niet meer ziet.

Deze Seiko houdt echt van de natuur:

Bladpoot wants. Leuk.

2 likes

Deze natuurlijk:

De Tissot Gent XL Swissmatic; lekker groot en echt iets voor een jager (always a Gent-leman, toch :rofl:)

Die is ook prima. Koop je gewoon voor iedere jacht een nieuwe. Scheelt ook weer schoonmaken

Zijn we niet allemaal jagers en/of verzamelaars?

6 likes

image

Blijkbaar is het antwoord dus in wezen een Garmin.

1 like

Jagers die schieten willen geen automaat. Die plotselinge schokken kunnen slecht voor het uurwerk zijn. Quartz is toch wat je wilt…

Formex field heeft ook een geharde kast en is 38mm. Voelt wel een beetje als een speelgoed horloge aan.

Hier heb je hem. In 39 en 41 mm verkrijgbaar Is zeer schokbestendig. Ook terug te vinden op de schietbaan en andere heftige omstandigheden.

• 20 ATM
  • door concave gevormde bezel is het saffierglas goed beschermd
  • voorzien van een slideclasp zodat je hem ook over de manchet of handschoen kan dragen.
  • ultieme afleesbaarheid doordat de “brickstrack” volledige superluminova blokjes zijn.
  • 5 jaar garantie ook op waterdichtheid

8 likes

mmmmm,
en dan sunburst groen en iets kleiner? Is dat kroontje stevig genoeg zonder kroonbeschermer vraag ik me af? Datum hoeft niet per sé, die vind ik wel op mijn telefoon als ik het wil weten!

mijn tissot prs516 heeft dat overleeft tot nog toe, maar die is blauw…

Ik vind de Breitling chronomat erg mooi, behalve die stalen band! Zou daar een goed wasbare band mooi op staan? (Ik weet even niet hoe ik een foto hier in kan plaatsen). En de nieuwe Avenger maar die is mat groen. Longines vind ik ook erg mooi! Zijn dat degelijke horloges?

1 like

Valt mee, die heb ik al lang niet meer!
Toevallig ben ik wel weer op zoek naar een leuk handopwindertje, maar dan meer iets in de trant van een Nomos of zo.

1 like

:face_with_monocle: ok, als het het ongelimiteerde budget weer een beetje terugschroeven, dan zou ik deze gewoon op rubber of een nato band zetten…

Gouie lume ook…

of de Bear Grills versie…

of de Navi Seals versie als je echt goed bent in horloges slopen…

2 likes

Ah welnee joh. Ik ben jarenlang schutter geweest, ook in dynamische discipline’s, ik schiet links en draag m’n horloge links. Nooit problemen gehad. Vuur je 500 schoten .50 af, dan zal het wellicht anders zijn.

2 likes

5 likes

3 likes

Wat vind je van deze Phoibos? Dit is de Nebula Green. Met super lumen. Deze is in het donker echt pracht af te lezen. Mooi sterk horloge met plat saffierglas.
40mm met een Miyota 9015 uurwerk met 42 uur gangreserve.
Met een pols van 16/17cm heb je een gewicht van ongeveer 140 gram om de pols.

Ik draag hem echt met heel veel plezier.

2 likes