Ik ben voor een goede kennis op korte termijn op zoek naar een “medicijn horloge” en hoop eigenlijk dat iemand op dit forum me een goede tip voor het juiste klokje zou kunnen geven.
Wensen voor de uitvoering:
digitaal
min 4 alarm tijden per dag
alarmen met geluid en trillingen
waterdicht ivm altijd dragen
betaalbaar
Zou er erg mee geholpen zijn, om een Parkinson patiënt het leven wat eenvoudiger te maken.
Bij voorbaat reusachtig bedankt voor jullie input!
De app MedApp is hiervoor ideaal. En deze kun je prima koppelen met een smartwatch zoals een LG Urbane.
Een G-Shock of Casio is voor iemand met Parkinson minder handig, omdat de knoppen al snel te klein zijn. Een smartwatch heeft dit probleem veel minder door de touchscreen.
Ik heb een g shock Bluetooth om aan je telefoon te koppelen, en daar kan je 5 alarmen mee instellen en kiezen tussen geluid of trilsignaal, of er ook gewone g shocks zonder Bluetooth zijn met trilsignaal durf ik niet te zeggen.
Edit: ik vergeet nog te zeggen dat dit allemaal ook te gebruiken is zonder het horloge aan je telefoon te koppelen.
Houd er wel rekening mee dat een negatief display op een G echt lastiger af te lezen is dan een positief. Het ziet er nooit zo mooi uit als op de productfoto’s.
Die is er ook in positieve display. Ik had hem een keer op mijn radar voor intervaltraining, op sportscholen staat de muziek vaak zo hard dat je een geluidssignaal niet hoort.
GD-350-1BER negatieve display
GD350-8K grijs met halve displayachtergrond in groen
GD350-8 grijs met halve displayachtergrond in groen
De laatste 2 zijn het mooist (ok, minst lelijk) vind ik zelf. Het is ook wel een grote knol. De 5600 (5610) modellen (geen trilalarm) zijn veel compacter. (echter, nogal zacht alarm en kleine knopjes).
Over bediening van knoppen versus touch screen:
Dat moet je echt even navragen aan- cq uitproberen met betrokkene. De bediening van mijn iPhone in de autohouder vind ik knap lastig (rij op het moment een nogal hard geveerde BMW). Ik kan me voorstellen dat als je last hebt van tremors de bediening van een G Shock juist gemakkelijker zou kunnen zijn dan een touchscreen. Je moet het horloge dan omvatten, dus bv je duim “op 4” en drukken “op 2”. Het trillen, en ik bedoel het trillen van de hand, demp je dan een beetje.
De trilalarmen zijn allemaal ook een beetje aan de zwakke kant. Bij een intervaltraining ben je er op gespitst voor enkele minuten, maar als je urenlang wat anders doet, of als je bv slaapt kan het je ontglippen.
Ik zou letten op de knopgrootte (grote knoppen zitten op grotere G shocks) en op volume van het signaal als je voor audiosignaal gaat. De GD350 serie heeft een vrij luid audiosignaal gepaard met behoorlijk fel lichtsignaal.
GD350 modellen oa in Engeland (geen invoerrechten) via Ebay te koop voor ca €120