Horloge voor het leven; jouw keuze?

Nog ff tandjes bijten Ben :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik ga er gewoon een gekke in gooien waarvan ik zeker weet dat er veel mensen zijn die het helemaal niks vinden. Ondanks dat feit overweeg ik hem echter te kopen en als mijn standaard horloge te gaan gebruiken.

De Omega Seamaster Aqua Terra Railmaster (What’s in a name) van 2017.

Waarom?

• Het is capabel. Master co-axial chronometer uurwerk van Omega. Anti-magnetisch tot 15.000 gauss. 150 meter waterdicht met screw-down crown. Super-luminova. 55 uur power reserve en Saffier met anti-reflective coating.
  • Het is in vele opzichten een vreemd horloge. Alles is brushed staal inclusief de wijzers en de dial. Het heeft de custard kleurige lume waar mensen heel verschillend op reageren, en details als de cross-hair en railroad track rondom de wijzerplaat geven het een unieke look. Maar het is echt een marmite horloge. En ergens vind ik dat ook wel weer mooi.
  • Het horloge is behoorlijk low-key met niks glimmend of opvallend er aan. Het horloge oogt bewust wat robuuster en ziet er echt uit als een gebruiksvoorwerp. Daar heb ik wel iets mee. Meer dan met horloges die lijken bedoeld voor een zakelijk overleg, feest of begrafenis.
  • Mijn vader had vroeger een werkplaats naast een oude treinrails. Mijn vader was ook een horloge-man. Dit horloge doet mij aan hem denken. Misschien juist omdat het niet traditioneel “mooi” en wat grof is.
  • Ik ben gek op warme natuurlijke kleuren op wijzerplaten. Het is een van de redenen dat ik vintage mooi vind (waar champagne of beige vroeger veel meer voorkwamen). Lume is voor mij niet meer dan een kleur. De faux-patina lume op dit horloge dat velen tegen zal staan is voor mij een groot pluspunt en past mooi bij de rest van het ontwerp.
  • 40mm is een goede maat voor mijn grote pols.

Edit: Heel leuk topic trouwens. En tof om te zien hoe veel mensen bijvoorbeeld een Grand Seiko posten en dat we niet pagina’s lang plaatjes zien van Rolex submariners. :+1:

14 likes

Die Railmaster is briljant, voor mij één van de betere series die Omega ooit heeft gemaakt. Ik vind vrijwel alle railmasters tof.

Ik ben ook tot een ander inzicht gekomen dan in Augustus, en het is voor mij ook een gekke, zij het totaal tegenovergesteld aan het jouwe. Althans, zo op het eerste gezicht. Maar:

40mm. Check.
100m WR en geen moeite met magnetisme, check.
Duidelijke indices, donkere plaat, goed contrast, check
AR coated saffier, check

Alleen glimt ie als een dolle en is het een quartz. Maar toch. Ik denk dat ie de 50 jaar eerder vol maakt dan z’n baas. :slight_smile:

7 likes

Deze zal nooit de collectie verlaten

Dus voor het leven, maar wie weet hoe lang? :wink:

2 likes

Eens, echt een prachtig horloge. Vooral de blauwe variant heeft mijn interesse, en ik raak eerlijk gezegd een beetje uit gekeken op de Speedy, dus misschien dat ik die ooit eens ga omruilen voor de Railmaster.

1 like

Voor nu zie ik mijzelf wel oud worden met deze

9 likes

Lang getwijfeld de Sub, maar het word mijn Explorer 214270

11 likes

Op die ‘daily beater’ moet je inderdaad zuinig zijn! :smile:

Ik bezit een Sub 14060M en een 214270 MK2 en voor mij is de keus ook de 214270.

2 likes

Ik heb al een keuze tussen deze twee,maar blijven dromen is altijd mooi,maar vrijwel onbereikbaar vrees ik deze blancpain

6 likes

Dat ie glimt als een dolle maakt niet uit als het bij je past! Quartz of niet. Tja dat is ook iets dat iedereen voor zichzelf moet beantwoorden. Qua kwaliteit en looks snap ik je keuze wel. Die kan makkelijk een leven lang om de pols zonder dat het iets te wensen over laat.

1 like

Die Blancpain :star_struck:

zou niet precies durven zeggen welke, maar als ik echt maar 1 horloge mocht dragen dan toch een Patek Phillipe met een perpetual calendar (heb je ook nog wat aan als ie toch blijft lopen)

1 like

De Seiko Sarb 035 zou dat voor mij zijn. Een klassiek uiterlijk met een vleugje sportiviteit. Goede lume, datumaanduiding, saffierglas, 10 bar waterdicht, staat prima op staal en leer en is niet te groot. Enig minpunt is dat hij een millimeter of twee dunner zou mogen.

Inderdaad de juiste keuze. Overigens heb ik gekozen voor de 39mm referentie

1 like

Buiten het feit dat het lang geleden een verjaardag cadeau was, voor mij een superieure, iconische en tijdloze verschijning! :ok_hand: Op de foto niet te zien, maar met wave dial! Wordt dus never nooit geflipperd! :hugs: :heart_eyes:

Deze Blumo (voor mij Blumy) sinds kort in bezit via het HF. Weet nu al zeker dat ze blijft, de kleuren, het formaat, de draagbaarheid, de aaibaarheidsfactor, de reputatie :yum: alles klopt! Bovendien ben ik altijd al gecharmeerd van de Seiko kwaliteit! :ok_hand: :heart_eyes:

2 likes

Grote schoonheid :star_struck:

1 like

Als ik even mag dromen :sweat_smile:

10 likes

Lastig,
 maar dan toch de Tissot Navigator 817. (of de Rolex 1675 GMT)

5 likes

Es ff kijken een horloge voor alle dagen en omstandigheden.

Minimale eisen:

1. automaat
  2. casual / dress
  3. metalen band
  4. lume
  5. bestand tegen een stootje
  6. 100 m WR

Ik denk dat een Tudor North Flag voor mij alle hokjes aanvinkt.

Groeten Mikey

1 like