Horloge voor kerstmis

Beste horlogeforum ,
Voor de aankomende feestdagen zou ik graag mijn eerste echt uurwerk kopen maar ik ben een beetje overrompeld door het enorme aantal mogelijkheden , daarom dacht ik om de hulp van deze forum in te schakelen. Ik heb mij al zo goed mogelijk proberen informeren en ben enorm fan van Seiko en specifiek de :
seiko snkl23 en de seiko sarb033 maar aangezien deze niet meer gemaakt worden zijn ze ook veel duurder en moeilijker verkrijgbaar geworden dus vroeg ik mij af of iemand een alternatief had. liefst onder de €350

2 likes

Leuk! Ik zou lekker voor een klassieke Seiko SKX007 of SKX013 gaan. Die zijn voor een mooie prijs op het forum op te pikken.

Je gaat in Seiko dress horloges al heel snel van zo’n 75-150 Euro zonder enige tussenstop naar 500 Euro springt.

Dus je kunt Seiko 5jes gaan bekijken binnen dat budget, maar daarna kom je voor bijvoorbeeld Cocktail Times, Presages zoals de SARY133 al gauw op 400 Euro.

De SARY133 is trouwens voor 384 USD te bestellen bij Seiyajapan, of je kunt een mailtje sturen naar Solojapan. Bij Seiya heb je 'm vliegensvlug, maar komt er wel 25% BTW en handling overheen. Als je dan de conversie meeneemt zit je rond 400-450.

350 is een moeilijke grens aangezien de SARB’s er niet meer zijn. Of je moet tegen een dealtje aanlopen.

dit had ik trouwens ook gevonden maar geen idee of zo iets betrouwbaar is en of het zijn prijs wel waard is : https://www.chrono24.nl/seiko/5-automatic-watch-snkl23j1--extra-strap--id12870968.htm

Er staat er ook een te koop op het forum.

Edit: deze is ohpf :sweat_smile:

Of plaats een oproep in het lichtblauwe gedeelte!

Snkl is nog wel aan te komen.