Horloge voor mams!

Goedemorgen,

Mijn moeder is niet de allerjongste meer, en daar komt bij dat ze op dit moment herstellende is van een herseninfarct, welke ze heeft opgelopen -je verzint het niet- in het vliegtuig op weg naar haar vakantiebestemming.

Het besef van datum/dag/tijd was al sterk verminderd na een eerder infarct, en zal er niet beter op worden vrezen wij.

Kortom, een goede gelegenheid om eens op zoek te gaan naar een uitermate goed afleesbaar horloge.
In tegenstelling tot haar favoriete (lees enige) zoon heeft ze helemaal níets met horloges, en ik wil niet dezelfde fout maken als een half jaar geleden toen ze op mijn aanraden een verlaagde en opgevoerde Mini CooperS kocht en die na een week omruilde voor een Kia Venga… :thinking:

Ik denk zelf aan zo’n Mondaine ‘stationsklok’ van 40mm.
Duidelijk, grote datum, quartz (vereiste want vrouw) en betaalbaar. Ik zag hem op een webshop voor €140,- inclusief verzending…

Iemand ervaring met zo’n Mondaine?
En wat zijn de alternatieven in die prijsklasse?

Ik heur ‘t graag!

1 like

Ik heb een Mondaine gehad. Gave klok, zeer goed afleesbaar. Mijn exemplaar was de evolutie quartz, met een verchroomde kast. Waardeloze kwaliteit, want op verschillende plaatsen bleek het chroom los te laten en te bladderen. Was al ruim na de garantieperiode, maar toch.

Als je er een koopt, dan zeker een met RVS kast nemen.

1 like

Dank je, daar zal ik zeker op letten!

Die Mondaine zou ook mijn eerste keuze zijn, als afleesbaarheid bovenaan staat. En ik vind ze nog leuk smoelen ook :+1:

1 like

Wat een naar verhaal. Ik zou dan kiezen voor een horloge met cijfer markers voor de duidelijkheid.

Ja, dat is eigenlijk het enige dat me er van weerhield om het ding direct te bestellen…

Inderdaad een naar verhaal, maar gelukkig gaat ze met flinke stappen vooruit. We hebben goede hoop dat ze voldoende herstelt om in haar eigen huis te kunnen blijven wonen, maar er is nog een lange weg te gaan.
Overigens brak ze tijdens haar vorige vakantie een been, dus mijn zusje en ik hebben maar besloten om buitenlandse trips in de toekomst gewoon te verbieden… :grinning:

Een defakto? Voor €250,- met saffierglas

https://www.defakto-uhren.de/uhren/dialog/standard/535/

Dank je, die kende ik nog niet.
Leuke eenvoudige en duidelijke klokjes inderdaad, maar ik moet zeggen dat de Mondaine me wat meer aanspreekt.

Toen ik het verhaal las moest ik ook meteen aan modaine denken. Door het retro ontwerp van de plaat ook misschien herkenbaar voor je mams. Er zijn ook uitvoeringen met een big date trouwens.

1 like