Horloge voor mijn huwelijk

Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik trouwen… nou ja, officieel wordt het een geregistreerd partnerschap, maar dat klinkt toch iets minder romantisch voor de titel :wink:. Hoe dan ook, ik ben op zoek naar een mooi horloge voor de grote dag.

Ik heb de andere topics hierover natuurlijk ook gelezen en weet dat er mensen zijn die vinden dat een horloge niet per se bij deze gelegenheid hoort. Begrijpelijk, maar ik zie het toch als een mooie gelegenheid (lees: excuus :wink:) om op zoek te gaan naar een passend horloge.

Ik zoek iets dat een beetje past bij de gelegenheid, een dressy horloge. Mijn voorkeur gaat uit naar óf een groene wijzerplaat (omdat dat mooi aansluit bij het pak), óf een lichte/witte/zilveren plaat. Daarnaast heb ik altijd een zwak gehad voor tank- of vierkante horloges, dus daar sta ik zeker voor open, al is het geen harde eis.

Bij voorkeur zoek ik een automaat of een handopwinder. Het mag ook zeker een horloge zijn met wat leeftijd, zolang het er nog goed uitziet natuurlijk.

En dan komen we bij het lastigste onderdeel van de zoektocht: het budget… Na de kleding, locatie, ringen en alle andere kosten die blijkbaar bij zo’n dag komen kijken, blijft er ongeveer €200 over voor (naar mijn mening toch één van de belangrijkste onderdelen): het horloge.

Dus ik ben benieuwd:

• Hebben jullie goede suggesties binnen dit budget?
  • Is er misschien iemand die een horloge heeft liggen dat hier goed bij past en waar die afscheid van wil nemen?
  • Of zijn er merken/modellen waar ik zeker eens naar moet kijken?

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën. Alvast bedankt voor het meedenken!

2 likes

Ik weet niet of €270 past in je budget van ‘ongeveer €200’.

1 like

Misschien een Marlin 1965 re-issue?

1 like

Tulik wel een horloge bij een trouwpartij. Of je moet in black tie gaan… Voor de rest is het gewoon niet verboden door etiquette. (Trouwhorloge, I need your knowledge! - 114 van Erikje)

Orient Bambino?

https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=orient+bambino&suggestionType=regular&suggestFragment=orient+b

Goeie keuze
Even de foto er bij gepakt ter illustratie

Bron: Hodinkee