Binnenkort ga ik trouwen… nou ja, officieel wordt het een geregistreerd partnerschap, maar dat klinkt toch iets minder romantisch voor de titel . Hoe dan ook, ik ben op zoek naar een mooi horloge voor de grote dag.
Ik heb de andere topics hierover natuurlijk ook gelezen en weet dat er mensen zijn die vinden dat een horloge niet per se bij deze gelegenheid hoort. Begrijpelijk, maar ik zie het toch als een mooie gelegenheid (lees: excuus ) om op zoek te gaan naar een passend horloge.
Ik zoek iets dat een beetje past bij de gelegenheid, een dressy horloge. Mijn voorkeur gaat uit naar óf een groene wijzerplaat (omdat dat mooi aansluit bij het pak), óf een lichte/witte/zilveren plaat. Daarnaast heb ik altijd een zwak gehad voor tank- of vierkante horloges, dus daar sta ik zeker voor open, al is het geen harde eis.
Bij voorkeur zoek ik een automaat of een handopwinder. Het mag ook zeker een horloge zijn met wat leeftijd, zolang het er nog goed uitziet natuurlijk.
En dan komen we bij het lastigste onderdeel van de zoektocht: het budget… Na de kleding, locatie, ringen en alle andere kosten die blijkbaar bij zo’n dag komen kijken, blijft er ongeveer €200 over voor (naar mijn mening toch één van de belangrijkste onderdelen): het horloge.
Dus ik ben benieuwd:
Hebben jullie goede suggesties binnen dit budget?
Is er misschien iemand die een horloge heeft liggen dat hier goed bij past en waar die afscheid van wil nemen?
Of zijn er merken/modellen waar ik zeker eens naar moet kijken?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën. Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik zou vooral een horloge kiezen waarvan je weet dat je het later ook daadwerkelijk vaak en met plezier gaat dragen. Daarom je budget een beetje overschrijden is geen slecht idee.
Hier op het forum praten we heel graag over ’ het oprekken van je budget…’ , en met respect, voor 200 euro zijn je opties aanmerkelijk kleiner dan wanneer je 1000 / 2000 (of liefst veel meer) te beschikking zou hebben, nietwaar? dus er moet wat met geld worden geschoven, minder aan de dag zelf en meer voor jouw horloge…de dag vliegt om en je horloge kan met geluk jaren en jaren mee, koop dan tenminste een heel mooie waar je vandaag, morgen en over enkele jaren lol van zult hebben , succes
Gefeliciteerd! Wij hebben voor ons geregistreerd partnerschap gekozen voor semi-matchende Tissot PRX. Iets boven je budget (quartz kost €395 bij Gassan), maar wel erg veel horloge voor je geld
Profiiciat alvast! Ik zou je ook een PRX quartz aanbevelen, in 2de hands netjes voor 250 euro te vinden (komaan, die 50 euro lukt nog wel!). Het grote voordeel van de PRX is dat hij effectief tijdloos is, en de armband is gewoon zaaalig. Je zal dit uurwerk met plezier dragen onder je hemd, valt er netjes onder, …
ps: een PRX van 250 euro heeft dezelfde fantastische armband dan een nieuwe PRX automatic die gemakkelijk het 4 voud kan kosten… dus gaan met die banaan!
Je zou ook voor een mooie vintage kunnen gaan. Zelf vind ik vintage Seikos echt fantastisch. Zijn schitterende horloges die er vaak veeel chiquer uit kunnen zien dan de prijs doet vermoeden.
Zoiets bijvoorbeeld. Heb je makkelijk voor onder de 200!
Denk dat de eerste post meteen een goede was.
De Seiko “Cartier” look alike. Past bij uw wensen en budget. Alhoewel geen automaat.
Zou zelf nog 2 willen opperen. Wel iets duurder dan 200, maar dan heeft u wel horloges die een paar decennia meegaan. Bovendien stijlvol, origineel en met de lichte dials mooi bij een pak met wit overhemd. 1 is een eco drive, en de 2e variant een automaat.