Horloge voor mijn vader kopen

Mijn vader is nu 65 en heeft binnenkort zijn een 40 jaar jubileum van zijn werk.
Om hem te verassen wil ik hem een horloge geven.

Nu heeft hij zelf vrij weinig met horloges. Maar hij draagt er wel altijd een. Wat is belangrijk vind is functionaliteit en gewicht. Owja en hij moet plat zijn. Hoe platter hoe beter… Wil weinig aan zijn lijf voelen zeg maar.

Nu leek dit me wel een leuke klok om te geven:
http://www.horlogewebsite.com/index.php/klassiek/455/omega-geneve-automaat-two-tone-1960-detail

Automaat , plat , klassiek … Klopt deze klok voor de rest bij de omschrijving ?

2 likes

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar die ‘horlogeman’ ook altijd… Hij noemt dit horloge in de tekst “een solide golden Omega” en ergens anders “gold filled”. Het achterdeksel vermeldt echter duidelijk dat het gaat om een ‘gold plated’ horloge met een relatief beperkte dikte (20 micron).

1 like

Op zich geen gek horloge, wat me wel opvalt is dat de plating op de lugs is versleten, op de foto’s is dat lastig te zien maar ik ben bang dat het horloge er in het echt wat afgeleefder uitziet.

Wil je graag een gouden horloge voor je vader kopen of mag het ook staal zijn?

Als je echt platte horloges zoekt voor een niet al te gekke prijs zou ik serieus overwegen om eens naar Edox te kijken, mijn schoonvader heeft een Edox quartz en dat is echt serieus plat.

Dat vind ik dus ook heel irritant maar vooral misleidend…

Met z’n ‘Omega’-gespen die hij er voor 25 euro wel aan wil hangen. Kan je uit eigen ervaring vertellen dat hij geen enkele moeite heeft om fakes via eBay erop te zetten. Of dat altijd zo is, weet ik natuurlijk niet. Heb één keer iets bij hem gekocht toen ik nog zeer weinig horlogekennis had, het leek me wel betrouwbaar. Inmiddels weet ik dat je juist ontzettend moet oppassen bij deze dr. Frankenstein (is volgens mij ook al breed uitgemeten elders op dit forum).

Ik zou deze ook aan me voorbij laten gaan. NIet enkel wegens de twijfelachtige verkoper en de vrij hoge prijs.
Als er wat aan stuk gaat, of onderhoud nodig is, dan zal je vader de horloge waarschijnlijk bij een omega dealer binnenbrengen, en dan kost het bijna de aankoopprijs. (Dacht dat de officiële prijs voor onderhoud nu rond de 360 ligt).

Wat zijn je critria? Moet het een gouden horloge zijn? Moet het een “bekend” merk zijn?

Ik hetzelfde verhaal. Hij deed zich voorkomen als een serieuze verzamelaar die aan het afbouwen was. Ik heb het horloge gelukkig terug kunnen sturen en mijn geld terug gekregen. Hij is nog steeds aan het afbouwen, lijkt het. Of zou het gewoon een handelaar zijn?

Longines heeft ook mooie platte modellen. Zelf heb ik ook een 14 krt Hamilton die ook erg plat is. De horlogeman zou ik overslaan, zie verderop.
Trouwens, het horloge is van '59 en de kroon is de verkeerde.

Met alle respect maar als je vader niet zo van de horloges is, waarom dan een vintage?
Ziet jouw vader dat niet als een oud horloge?

Waarom niet een nieuwe in die prijsklasse?

2 likes

Al vaker wat gelezen over de aanbieder vandaar dat ik het maar even vraag.
Dat het geen solid gold was (voor pakweg 400,- ) leek mij al logisch vandaar dat ik de (retorische :wink: ) vraag maar achterwegen liet.

@Ramone je mag me een pm sturen betreft de prijs van de klok. Ziet er netjes uit.

Er staat ook geen solid, maar solide :wink:

Veel te duur voor deze klok !

Ik vind op zich de opmerking van @cliogek niet zo gek :smirk:

Waarom koop je geen plat horloge voor 'm van een merk dat wat wij “modehorloges” noemen? Bijvoorbeeld een Danish Design? Of een Edox als je iets meer wilt uitgeven?

Mensen die niet met horloges hebben wat wij er mee hebben, zijn daar vaak veel blijer mee.

Prachthorloge om te geven…en te krijgen… :grinning:

Same here… jaar of 10 geleden ooit is een Omega gekocht voor een vriend. Hoop Omega’s daar moeten bekijken voor ik een volledig originele vond. Vaak zijn de platen redone, verkeerde kasten.
Z’n zoon woont in de US en koopt daar groot in… dus dat afbouwen duurt nog wel even!

Krijg ie straks niet v zn werk jubileum n horloge :wink:

Als t geen liefhebber is, zou n quartz junghans, citizen, seiko, casio met solar en RC niet iets praktische voor m zijn ipv v n vintage mechanisch horloge?