Horloge voor mijn vader, suggesties?

Sinds enige tijd (eigenlijk sinds ik dit forum ken :see_no_evil:) ben ik echt een liefhebber van horloges geworden. Ik zit vaak naar plaatjes te kijken of heb het over bepaalde horloges en dat is ook bij mijn vader niet onopgemerkt gebleven.

Hij heeft op dit moment als “mooiste” horloge een Fromanteel en kwam laatst tot mijn verrassing met de vraag of ik niet mee wou denken over een mechanisch horloge (ik heb hem toch een beetje aangestoken haha). Ik ben meteen op zoek gegaan en heb hem een lijstje gestuurd met wat modellen. Hij wil max zo rond de 1000 euro uitgeven (iets uitloop mag, maar als hij een mooie ziet voor 500 euro dan net zo graag).

Van het lijstje dat ik had gestuurd vind hij de volgende modellen het mooiste:

Stowa Antea Klassik KS

Oris Artix Date

Oris Artix

Hamilton Jazzmaster Day Date (donkere versie)

Nomos Tangente

Longines Presence Steel

Tissot Visodate

Hamilton H32766643 Jazzmaster Maestro Auto

Ik ben vooral benieuwd of jullie nog aanvullende suggesties hebben die beetje in de richting van bovenstaande horloges liggen? Hij is dus niet op zoek naar bijv. een duiker.

Ik heb zelf nog heel weinig ervaring verder qua kwaliteit en zaken waar ik op moet letten. Hij wil in ieder geval niet een tweedehands kopen en heeft sterke voorkeur voor ergens kunnen passen in Nederland (dus liever niet sturen vanuit buitenland).

Zelf zou ik hem vooral ook nog wat opties willen laten zien zoals het onderste horloge met (reverse) panda achtige looks. Maar ook andere suggesties zijn van harte welkom :slight_smile:

Nog even kort de wensenlijst:

  • Max zo rond de 1000 euro (iets uitloop kan, minder ook goed)
  • Automaat
  • Geen duiker, meer richting dressy zoals bovenstaande modellen
1 like

Hij wil echt een automaat :slight_smile:

1 like

Aangepast, excuses :yum:.

1 like

Stowa!

1 like

Meistersinger n01 of n03?

1 like

Heb je die Nomos voor 1000 euro?? Dan die! :+1:

Die voeg ik zeker even toe aan het lijstje, thanks!

Nee die is wel echt een stretch, maar hij vind dat model wel heel mooi. Vandaar dat ik hem er wel bij heb gezet (en als hij die echt het mooiste vind gooi ik misschien zelf het verschil wel erbij :slight_smile:)

3 likes

Misschien een ander bauhaus model?

Dit zijn in de parktijk wel twee heel verschillende horloges. Die Hamilton is echt een heel stuk groter en zelfs wel ongeveer twee keer zo dik denk ik. Wel iets om rekening mee te houden dus.

2 likes

een nederlands horloge misschien? in maastricht op de stokstraat ligt een winkel met verschillende Nederlandse fabrikanten,
of een R.O. watch :slight_smile:

1 like

De Stowa Antea dan maar? :blush:

Ander voorstel: Oris Big Crown Pointer Date, ik ben erg te spreken over die van mij, het is een mooie allrounder! Kost nieuw 1500, maar over een Oris valt wel wat te onderhandelen bij de AD, ofwel gewoon grijs.
De original pointer date (klassieker en plexi) komt op 1200 listprijs. (Laat maar zien @HansT :smiley:)


9 likes

Die zijn eeeeven buiten budget.

Maar anders de Nomos

Ook buiten budget :grin:

1 like

Ik vind die stowa echt prachtig, maar er van uitgaande dat de fromanteel erg dressy is is een iets sportiever horloge misschien een betere aanvulling?

1 like

Heb een hele mooi meistersinger NL editie, pas een beurt gehad, limited offcourse…maar is een one-handed

1 like

Hij gaat de Visodate nemen.
Let maar op !

1 like

Dan vergeet Stowa maar. Die heeft geen AD’s.

De Tangente als tweede beste en de Visodate als budgetknaller.

1 like

Stowa Antea :white_check_mark:

2 likes

idd even niet goed gelezen out of range…

1 like

de meistersinger 2004 NL editie
meistersing