Ik ben komende week veel op het strand te vinden met spelende kinderen. Ik heb een eigenlijk helemaal geen horloges die me geschikt lijken voor op het strand. Maar heb wel graag de tijd bij me, terwijl mijn telefoon diep is weggestopt in een zak.
Goede reden dus op een beach daily aan te schaffen.
Iemand tips of ideeen?
Een G-Shock is natuurlijk wel een robuuste keuze. Maar zal geen horloge zijn die ik er veel naast zal gaan dragen.
Bij een traditionele stalen kast ben ik een beetje bang dat het zandstralen ten tijde van de constructie van een zandkasteel de kast geen goed doet.
En hoe zal een duikring zich houden met zand?
Voor de duidelijkheid, het horloge mag best wat beuken krijgen. Maar hoeft niet te eindigen als wegwerphorloge…
Prima. In het geval van aluminium heb ik nog nooit een kast of duikring bekrast gekregen door wat zand. Aluminium zou op termijn wat leven of wabi sabi kunnen ontwikkelen, maar als je zo’n lelijk zielloos hok met een keramische bezel koopt weet je helemaal zeker dat die ellende blijft glimmen als een hondelul in de maneschijn.
Je zit een week aan een strand, niet zes jaar in een loopgraaf. Alle berichten over schade aan horloges zijn schromelijk overdreven.
Daarbij: ik zou een strand opzoeken wat uit klippen bestaat, want ofschoon mijn horloges er nooit stuk van zijn gegaan heb ik een hartgrondige hekel aan zand. Zand is voor onder de oprit, zeg maar.