Voor mijn schoonbroer die (nodig) toe is aan een nieuw horloge ben ik zoekende. Het horloge moet in ieder geval aan de volgende eisen voldoen:
stalen band
39-42mm
Quartz (voorkeur)
Max. €350
voorkeur saffierglas
makkelijke sluiting
robuust / degelijk
niet te eenvoudig, maar een beetje sportief.
Zelf neig ik enorm naar merken als Seiko, Citizen, Tissot. Ook overweeg ik een Brunmontagne.
Graag hoor ik van jullie ideeën over mogelijke goede keuzes. Het budget is een maximum, het mag dus zeker een stuk goedkoper zijn mits de juiste match.
Beide woorden zijn synoniemen in de standaardtaal, maar schoonbroer wordt hoofdzakelijk in België gebruikt, terwijl zwager vooral in Nederland gangbaar is.
Als een brunmontagne bij hem past vind ik dat eigenlijk wel het meest originele cadeau. Heb er zelf geen, maar ze ogen smaakvol (ben alleen niet zo’n fan van de gekleurde puntjes) en een automaat geven heeft ook wel wat.
Belangrijke dingen om te weten zijn:
Hobbies
Kledingstijl
Diameter telefoonscherm (Mensen die voor een groot horloge gaan zullen niet snel een kleine telefoon kopen)
Hoe goed gaat hij met zijn horloges om?
Zoeken we elegant of sportief of diver?
Op basis van de weinig specifieke kenmerken van jouw zwager denk ik dat een Seagull wel wat voor hem kan zijn. Die worden over het algemeen wel gewaardeerd binnen HF en dan heeft hij een mooie NA om te laten zien in zijn eerste post op dit forum
[EDIT] Toch over het criterium ‘stalen band’ heen gelezen.