Horloge voor tijdens het sporten

Hallo allemaal,

Ik ben me maar weer wat gaan concentreren op horloges. deze keer ben ik opzoek naar een horloge dat ik kan gebruiken om te sporten/ evt survivalen. Het horloge moet dus niet te zwaar zijn. Ook hoeven er geen extra functies op te zitten, mag wel. Een volgende vereiste is dat hij als het even kan toch wel tegen water moet kunnen.

Horloges vergelijkbaar met de Seiko Aviator
http://www.monsterwatches.nl/index.php/seiko5categorie/aviator
lijken mij erg mooi, 1 probleem met de aviator is dat hij niet waterdicht is.

(even geleend van de site van Rob)

Mijn vragen,
-Zijn er automaten/ andere batterijloze horloges die hiervoor in aanmerking komen (volgens mij is daar vorig jaar een topicje over geweest, maar ik kon het niet vinden). Zoja welke?

-Zo niet, wat is een goed alternatief?

-Misschien iets van de swatches

? of is dat vloeken in de kerk? en klopt dit verhaal een beetje, automaat in swatches, en wat is de kwaliteit? (hoeft niet dit horloge van swatch te zijn).

-En hoe zit het met Nato banden/ banden vergelijkbaar met de Aviator.

-Nog even over de prijs. Zo laag mogelijk, maar dan wel een goede prijs kwaliteit verhouding.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

alvast erg hartelijk bedankt.

Het adidas horloge van Mart?
Heb er zelf ook een en het is een echt sportding
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,142076
Jur

seiko 5 is een automaat en dus niet zo geschikt om mee te sporten, Beter een quartz doen dus

Het horloge van Mart, voor 50,- voldoet ie zeker aan de prijs/kwaliteitverhouding en hij is m.i. nog mooi ook, succes verder

Horloge tijdens sporten kan ook nog eens best gevaarlijk zijn.
Ik heb met kiten nooit een klokje om.
je zal er maar mee achter je lijnen blijven hangen.
Ook in teamsporten kan je iemand serieus verwonden met een klok of uitstekende ring.
Just my 2 cents
Groeten
Marijn

een casio digitaal uitlezing bij de kijkshop voor een paar tientjes

Voor het sporten gebruik ik Casio’s G-Shock. Afhankelijk van de sport draag ik een stalen (hou ik meer van) of ander een rubberen.

Ze kunnen tegen een stootje, zijn waterdicht en met name de rubberen varianten zijn behoorlijk licht. Effe spotten en je kunt een simpel/oud model voor een prikkie kopen. Ik had een paar jaar geleden er 1 voor 15 euro op de kop getikt.

Ze zijn niet batterijloos, maar als je een paar tientjes meer neertelt, heb je er 1 die op zonnecellen werkt. Uiteindelijk raakt de accu wel uitgeput. Maar je kunt er een flink aantal jaartjes mee vooruit, mits je ze goed behandeld. Ik leg ze achter de vensterbank, wanneer ik ze niet gebruik. Lijkt beter te zijn voor de accu.

Tijdens hardlopen heb ik jarenlang een Timex Ironman gedragen. Perfect. Ik ging er ook mee zwemmen en fitnessen. Op dit moment sport ik wat minder, en als ik ga hardlopen, draag ik mijn G-Shock, aangezien de Timex een verhuizing niet heeft overleefd… :frowning:
G-Shocks zijn perfect voor alle omstandigheden. Kwestie van even snuffelen op de baai, dan vind je ze voor 'n prikkie.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,143274
en hier???

V3t3ran daar dacht ik ook al aan genoeg leuke relatief goedkopen horloges

Nou en of. Met zo’n G-Shock ga je altijd goed. (tu) Niks mis mee.

Zonder twijfel: G-SHOCK

Gr,

Ron.

Oh ja, let op bij solar horloges op de levensduur en gebruik van de accu. Heb eens op eBay een 2de handse G-shock Tough-Solar gekocht. Bleek niet regelmatig goed opgeladen te worden, die accu was al na een jaartje uitgeput.
M’n andere lopen al 3 jaar mee, en een Citizen zelfs 5 jaar.

Coole klok, groot, licht, handige functies, errug goedkoop (in diverse kleuren verkrijgbaar). Ik heb de zwarte en gebruik 'm voor te joggen. Water resistant 100m:

Kijk nou! Ik heb dus jarenlang met de voorganger van dit model gesport. Topklok! Altijd dik tevreden over geweest! (tu) Voldeed in alle opzichten.

Nou twijfel ik trouwens aan mezelf: was het batterijtje leeg of is-ie kapotgegaan tijdens een verhuizing…?