Horloge voor Twijfelaars... Automaat én Quartz in 1 Horlogekast

Voor de velen onder ons,
die altijd maar Twijfelen,
neem ik hem, die ene (automaat),
of neem ik haar, die andere (quartz).

Neem Beiden !

.

.
of neem er drie:

.
Er zijn er nog méér.

De Orient FXC00004B is een heel speciaal horloge met zowel een quartz als een automatisch uurwerk. Zoals u kan zien zijn er 2 wijzerplaten naast elkaar - de rechter is een mechanisch uurwerk en de linker een quartz. Het mechanische uurwerk geeft de tijd weer middels 2 ringen voor de uren en minuten. Ook zit er een kijkvenster achterop het horloge.
Het quartz uurwerk is een stuk klassieker en geeft de tijd weer met de standaard 3 wijzers.
Al met al een zeer leuk, spannend en speciaal horloge!
.
Technisch
Uurwerk
Mechanisch en Quartz
Kaliber
55741 (Orient in-house) / HM510
Automatisch
Ja
Hand opwinden
Nee
Hacking
Nee
Datum
Ja
Glas
Mineraalglas
Breedte (zonder kroon)
43mm
Dikte
11.9mm
Waterdichtheid
50m
Wijzerplaat
Wit/zilver
Materiaal kast
Staal
Materiaal band
Leer

.

Techniek.

5 likes

Hier twijfel ik niet over: nee, dank je! :grinning:

1 like

Grappig. Kijkt je wel wat scheel aan.

6 likes

Maar… waaróm?

Ziet er alleen echt niet uit

Is-ie er ook als automaat en handopwinder? :rofl:

2 likes

Apart…maar mooi!?..nee
Wel bedankt voor het delen @Rene1 :+1:t2:

2 likes

1 like

@Frans53
.

Super handig om je automaat op tijd te zetten/timen hoe nauwkeurig die is…

5 likes

Zo’n concept zou pas echt af zijn als de automaat, als een soort van kinetic, de accu oplaadt. Of solar, kan natuurlijk ook.

En dan ook nog de trein delen, zodat ze altijd tegelijk op tijd lopen/of juist niet.

Krijg dan een perpetuum mobile gevoel. De automaat laadt de batterij op en de batterij houdt de automaat op tijd als ie niet gedragen wordt :slight_smile:

1 like

Ik vraag me vooral af, hoe lees je op dat ding de datum af?

Twee ringen, uren en minuten. Dus op de foto 10 over 10. Rechts daarvan de datum, de 8e dus.

Dat was me niet eens opgevallen, die “kalender” op de bezel leidt even alle aandacht af!

Maar er zitten ook nog een soort van inner bezels in met een soort van kalenderfunctie. Ik zat eigenlijk vooral daar te kijken hoe dat werkt qua datum enzo.

Klopt, ik moest ook twee keer kijken hoe het nou zit. De functie voor de bezel is mij niet duidelijk. Het horloge kijkt je niet alleen scheel aan, je gaat er zelf ook scheel van kijken :slight_smile:

1 like

Ik vermoed dat je manueel de 2 ringen kan verstellen zodat je per maand kan instellen welke dag een bepaalde datum is…

1 like

Wat compleet frustrerend zal zijn, is als de automaat een lichte afwijking heeft. Dan lopen je 2 klokken nooit gelijk.