Ten eerste vind ik trouwen niet meer van deze tijd, een soort van vooroorlogse eigendomsclausule op relationeel gebied voelt niet als Netflix & Chill, zeg maar.
Maar daarbuiten vind ik dat het geven van een mooi horloge aan iemand waar je om geeft een geheel eigen speciale gelegenheid is. Die relatie bestaat misschien over 10 jaar niet meer, maar de keer dat je dat horloge kreeg blijft een ding zolang je 'm om de pols hebt.
Het horloge wat jij tot winnaar uitroept is 50 ballen goedkoper, ziet er prima uit verder, maar heeft mineraalglas, en dat zou ik het liefst vermijden. FWIW, het was de EM0503-83x.
Ik raad je aan om een praatje te maken met Daniel van Juwelier Kremer aan in Emmen, die is sympathiek en scherp geprijsd.
All dial ontwerpen dragen best aanwezig. Als ik als heer met een 34-36mm weg kom moet het al gek lopen met haar polsmaat als 31mm niet OK is.
Die 50 euro maakt mij niks uit, zelfde dat het mijn vriendin niet uitmaakt welk glas er in zit. Gaat bij haar alleen hoe het horloge eruit ziet.
Gelukkig vindt ze de andere opties die wel saffier hebben ook mooi.
Je hebt zeker gelijk wat het glas betreft maar uiteindelijk is haar voorkeur doorslaggevend.
Herkenbare zoektocht, mijn vrouw wilde ook iets wat niet te duur is en geen gedoe met opwinden etc.
Uiteindelijk bij de Naos xs van Sternglas uitgekomen (staal). Heeft een mooi bol saffierglaasje, doet qua uitstraling meer dan je zou verwachten. Duidelijk een step up vergeleken met die minimalistische oozoo horloges die iedereen draagt. Is er ook in rosekleur, en voor half je budget:
Je kunt haar het verschil natuurlijk uitleggen en dan vragen hoe ze wil dat het horloge er over vijf jaar uit ziet, toch? Want kristal gaat ze om de zoveel tijd moeten vervangen, als ze tenminste niet de levensstijl van een luiaard heeft.