Horloge voor zoon (10 jaar)

Ok, zo bedoelde ik dat dus niet!

Mijn zeer actievr jongste (nu 12) loopt al zeker een jaartje blij rond met een casio f-91w, het kleinere broertje van de dw5600 die zijn grotere broer heeft (als je nog kan volgen)…rond de 20 euro geleverd (bol.com)

4 likes

Deze, de Casio W59.
Is eigenlijk een F91W maar dan 50 meter WR ( zwemmen )
Ze zijn ook niet al te groot.

3 likes

Mijn zoontje is nog geen 2, maar z’n eerste Casio ligt al op hem te wachten…:innocent:

1 like

Als je zoon van digitaal houdt zou ik hem een AE1200WHD geven. Welk kind wil zich nou niet een echte James Bond voelen?! En dat voor rond de 30-40 euro. Gebruik 'm zelf al tijden als beater en merk dat ik 'm ook bij formelere gebeurtenissen vaak om de pols klats.

9 likes

Bijna 46mm! Ook wat teveel van het goede denk ik…

Waar is de case back van gemaakt trouwens? Wellicht een optie voor iemand die nogal last heeft van chemische reacties met transpiratievocht…huid slaat groen uit bij sommige horloges ( naar eigen zeggen)

Overigens houdt mijn zoon het bij een Baby-G vooralsnog…

1 like

Lug to lug is met 45mm inderdaad wel wat aan de grote kant voor een kind. Breedte valt overigens reuze mee, die zit op 40mm zonder de uitstekende knoppen meegerekend. De caseback is stainless steel en de rest van de kast is van plastic.

1 like

Dank!

1 like

Die had mijn zoon vorig jaar (toen 11 jaar), maar werd hem al snel te klein en te schattig. Hij kreeg laatst een “normale” Seiko SKX007 en die is zeker niet overdreven groot.

5 likes

Wie is dat, de bekendste leverancier van Nederland? Heeft die een site? kan ik es rondneuzen…

Geefje je zoon een Casio digitaal, gezien dat zijn voorkeur is. En doe er een Seiko automaat bij.

En als de automaat geen draagtijd krijgt, wegstoppen en ieder jaar eens “aanbieden”. Er komt een dag dat je zoon hem leuk vindt …

3 likes

42 mm toch, dat is voor mijn zoontje voor nu een enorme klatser.
Maar wel een kandidaat voor als hij wat groter is!

1 like

monsterwatches!
punt nl

Effectief 41 mm, mogelijk inderdaad tikkie fors, maar daar zit hij de komende jaren gelijk raak mee!

1 like

Vandaag deze geprobeerd…hij is er helemaal weg van, diameter kast is goed…maar…bandje 1 à 2 gaatjes te groot en die zijn er niet bij te prikken… :frowning:
Iemand ideeen?

http://www.horloges.nl/casio-g-shock-blue-devil-aw-591-2aer

Casio, goedkoop, sterk, vaak ook in rvs en kan tegen een stootje. Zeer betaalbaar, een van mijn favorieten eerlijk gezegd.

Iets bekender dan Monsterwatches is Watch2Day…:wink: Velen hebben daar kennis gemaakt met hun eerste Deep Blue of soms ook wel Seiko!

Boren met een metaalboortje van 2mm.

Sodeknetters ik dacht dat het horloge niet te groot mocht zijn… Volgens de specificaties heeft dat ding een lug to lug van 52mm en een diameter van 46,4. Is dat niet een beetje groot voor een kinderpols?

Hehehe…we hebben het geprobeerd en het past…wel in ogenschouw houden dat een G-Shock fors mag zijn qua model…

Terwijl ik dit typ slaat de twijfel toe…wellicht niet het juiste model gepost hier…

Zijn er kleinere G-Shocks? Deze was ongeveer even groot als een Baby-G…

Dus de band past toch ook wel? Of past het horloge maar de band toch niet?
Die G Shock die je laat zien is €79 op amazon.de, gratis verzenden naar NL.

Wel kleinere Casio’s.