Horloge waarde

Ik heb ooit dit horloge gekregen van mijn opa en ik vroeg me af of hier iets van waarde aan zit

Wil je het horloge van je opa dan gaan verpatsen?? Zoniet dan is de waarde toch niet heel interessant .

Dat moet hij zelf weten, toch?

Sorry Daan, ik heb er geen verstand van, maar er zijn hier genoeg experts.

Het is meer dat ik me dit afvroeg, meer niet…

Prima

Zakhorloges die niet van goud gemaakt zijn zijn over het algemeen weinig waard, zeker niet als het niet van een bekend merk is; er is nauwelijks vraag naar en er zijn er nog ontzettend veel van.
Deze is zo te zien van zilver met een flinterdun laagje goud (ook wel vermeil genoemd) en vertegenwoordigt dan ook maar weinig financiële waarde (enkele tientjes) Wel leuk dat de zilveren ketting er nog bij zit, daar is haast nog meer vraag naar dan naar het horloge zelf.

Gewoon lekker bewaren als aandenken aan je opa.

Ik schat de leeftijd van het horloge overigens rond 1890-1910 omdat de tijd verzet moet worden met een knopje naast de kroon.

3 likes

Bedankt voor het antwoord leer er graag over

2 likes

Als je durft zou je kunnen proberen het klepje aan de achterkant open te maken. Meestal zit er in de buurt van de kroon een lipje waar je je nagel achter kunt zetten; je kunt dan de binnenkant bekijken.

1 like

Hij vraagt naar de waarde. Dat mag, daar is dit deel voor. Het is, met alle respect, niet aan u om daar een moreel oordeel over te vellen.

2 likes

Emotionele waarde. :blush: Verder wat @wbcoupe zei. :+1: