Horloge walhalla

Azië!! Om precies te zijn: Singapore.
Tsjongejongejonge, errug bijzonder.
Eigenlijk begon het feest al op Kuala Lumpur Int waar ik afgelopen vrijdag landde (enkele uren voor de lockdown van het europese luchtruim vertrokken)

Bij de juwelier achter de douane schitterden de IWC’s (o.a. de Mission Earth Ltd.), Omega’s en ROlexen me tegemoet.

Volgende stop: Singapore. Geheel ondenkbaar loopt men hier met korte broek en teenslippers de sjiekste horlogezaken binnen. De winkelbediendes staan als knipmessen klaar om klokken om je pols te hangen.
The Hourglass in Takashimaya heeft ca 80 rolexen in de vitrines liggen (aziaten zijn er gek op), maar ook veel Sinn, Glycine, Breguet, Patek, Ulysse, AP etc…

Nou op elke straathoek kan je je lol op. Ik zal foto’s posten bij thuiskomst.

Oa. de Azimuth Back in Time om de pols gehad (prototype bij AD, wel een “echte” in handen gehad, maar die was voor een klant die hem 6mnd geleden besteld had). Zijn winkel had een ltd van Azimuth met een rode seconde wijzer die normaal in de Mr Robot van Azimuth zit.

Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door de back in time, grote en dikke klok, lekker gewicht, maar niet te fors voor mijn iele polsen…
Wristshots volgen. Deze horlogefanaat had overigens ook veel russen, Poljot, Vostok ed liggen en veel klokken van Lip.

Nou dit was mijn korte impressie.
Hopelijk heeft KL nog veel moois te bieden.

Groeten!

Nog wat gekocht? En waar blijven de foto’s? :wink:

Hear hear!

plaatjes willen we… oh, en dank voor je “back in time” ervaring!

Ja, laat de Back in Time wristshots maar doorkomen hoor! :slight_smile:

Ben benieuwd naar de foto’s…

Mijn beste,

“Geloven is zeker zijn van wat we niet zien”.
Maar ook ik ben zó benieuwd!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Vergeet niet naar de Starhill Gallery te gaan in KL. Da’s bij Bukit Bintang, in de “downtown shopping area”… Een ongeloofelijke verzameling van dealers onder een dak! Enne - wel kwijl opruimen :smiley:

Groet
Mark

Mij zijn van de benieuwde!

Ik begrijp dat ik de spanning op heb laten lopen, maar helaas kan ik de foto’s nog niet van de camera halen.
Straks vertrek ik op doorreis, waar ik waarschijnlijk helemaal geen internettoegang heb. Over een week zal ik het proberen in KL.

Heb slechts een kleine impressie van enkele etalagemodellen, in de winkels worden de “knipmessen” heel erg zenuwachtig van een camera open en bloot. Ze lopen dan ook steevast op een meter afstand achter je.

Groeten