Horloge webwinkels

hallo iedereen.
Wij horloge fanaten kopen vaak wat bij een internetwinkel zoals Wereldhorloges.nl en Kish.nl.
Wat vinden jullie dat een horloge webwinkel moet hebben naast horloges, watchwinders etc.
Ik vind zelf dat service en betrouwbaarheid op nummer 1 staan en daarna pas de prijs.

en de snelle van de orderverwerking vind ik zelf ook wel handig.

Ik denk dat je het zelf al aangeeft.

Waarom ik nou een pm krijg dat ik moet reageren heb ik nog niet gesnapt, maar ik ben de minste ook niet.

Even snel op een rijtje:

  • Goede levering (Duidelijk wanneer je product aankomt, 2-3 week is ook prima, zo lang je het dan ook maar weet!)
  • Goede service (Als je iets weten wil, dat je vrijwel direct antwoord krijgt, werkt erg prettig en voelt vertrouwd.)
  • Goede garantie afhandeling of goed onderhoud (Het overkomt je niet dagelijks, maar als het je overkomt is het fijn om te weten dat het in goede handen is.)
    Etc etc.

Dit is trouwens heus niet specifiek voor horloges.

Wat ik altijd fijn vind is een goede (vlotte) communicatie. Heb ook weleens iets besteld en moest 2 maanden wachten, in die tussentijd geen een keer op de hoogte gehouden hoe het ging met de bestelling/levering, erg slecht en bestel daarom daar nooit meer.

Positieve ervaringen zijn vaak als je dezelfde dag een reply krijgt en je als het ware binnen 24 uur een horloge ziet, bestelt en betaald hebt. (en dat vervolgens de leverancier snel levert, maar dat zit over het algemeen wel snor)

helemaal met Jaap-Wim eens. Heb ooit eens wat besteld bij Hobbyklok.nl, moest elke keer zelf bellen om op de hoogte gehouden te worden, steevast was het antwoord" wordt deze week verzonden" .Kreeg eindelijk mijn bestelling binnen, miste de helft. Heb het maar afbesteld, echt waardeloos

Oke dus wat ik ervan begrijp is de levertijd niet zo belangrijk maar vooral het contact tussen winkel en klant?

Check. Heb zelf een webwinkel(tje) en verkoop alleen als de communicatie van beide kanten goed is (niet erg commercieel maar wel erg gezellig).
Jur

o leuk wat is het adres van webwinkel dan?

Geen reclame hier he? Ik stuur wel een PB’tje
Jur

Als service en betrouwbaarheid op nummer 1 staan en dan pas de prijs, dan zou ik naar een “echte” winkel gaan. Niets tegen webwinkels (ik koop er zelf ook), maar de service die een “echte” winkel kan geven - even klokje om, kopje koffie, rustig een paar horloges naast elkaar leggen - is moeilijk te evenaren door een webwinkel.

Groet
Mark

Dat is waar, maar tog koop ik liever bij een webwinkel.

Hey jongens.

Betrouwbaarheid begint met prettige en snelle communicatie. Ik had wel een goede ervaring met citizenhorlogeshop.nl. Daar kon ik zelfs terecht om het horloge eerst te bekijken. Dus de prijs van een webshop, en de service van een juwelier. Wie wil dat nou niet!? Echte een tip.

Nog andere ideeën?

Het is ook allemaal heel persoonlijk. Als je een goed gevoel hebt bij een webwinkel en je hoort van anderen positieve verhalen erover, dan kun je met een gerust hart je gang gaan.
Tegelijkertijd kan het ook heel prettig zijn, zoals Mark al aangeeft, om bij een ‘echte’ winkel binnen te lopen en met een verkoper te praten, meerdere horloges in handen te nemen, kopje koffie erbij, enz. Dat kán je als klant een veilig gevoel geven.
Kortom, volg je intuïtie!