Horloge wereldreis, welke zou jij meenemen?

Ik zou sowieso kiezen voor quartz, en voor je weggaat voor 5 euro een nieuwe batterij erin. Of solar/kinetic uiteraard. Quartz is net ff minder gevoelig maar wel nauwkeuriger dan een automaat. Ik zou kiezen voor grote waterresistent, zeg 200 meter, dus je komt welhaast uit op een duiker. Laat je niks wijsmaken over wereldtijden op een G-Shock. Je weet precies wat het tijdverschil is met thuis ga ik van uit… even 7 uur erbij of eraf halen gaat sneller uit het hoofd dan de knop van wereldtijden vinden en dan nog de juiste stedencode vinden. Dat gezegd hebbend, een kroon uitdraaien en een aantal uur naar voor of achter draaien is nóg sneller… als je al de juiste steden code kan vinden überhaupt. Wat bedoel ik? Ik ga heel binnenkort naar Winnipeg CA, daar is geen stedencode van in een G-Shock, dus moet ik eerst uitzoeken welke stedencode dat is. Ik vlieg over Calgary… geen stedencode… ik vlieg terug over Toronto… hoera, YTO… ik kom aan op Amsterdam… geen stedencode… Lang verhaal kort: lang niet alle steden staan in een G-Shock dus voor snelheid hoef je het niet te doen.
Dus ik zou uitkomen op een quartz duiker met kinetic of solar voor niet teveel geld.
Deze gaat met mij mee als ik de koude wildernis in ga straks:

3 likes

Deze

image

2 likes

Zonder nadenken:

Een van de weinige horloges die ik echt mis.

En nu ik er dan toch wel over nagedacht heb :joy: misschien deze met een hoop NATO/bandjes:

4 likes

Ik zou een horloge met gps coördinatie meenemen. Dure merkhorloges zou sowieso een NO GO zijn. Maximale kans op beroving

Gewoon n goed en relatief goedkoop duikhorloge , hierboven al overal genoemd.
Kinetic, solar, quartz of automaat maakt niks uit, zolang je maar weet dat je batterijtje goed is.
En waterdichtheid gegarandeerd ( oftewel check dit ruim van tevoren ).

Alle toeters en bellen op andere horloges ga je niet gebruiken, je weet toch wel waar je bent ( mobieltje , en koop KAARTEN , vertrouw niet op electronica ).
Hoogte , temperatuur of luchtvochtigheid ga je echt niet checken.

De regio zuid oost Azië waar je naartoe gaat is zeker geen probleem met een wat duurder horloge. Ik ben er zelf ook al vaak geweest met een hoop verschillende horloges. Het is er in die landen over het algmeeen veiliger dan hier op straat.

Mocht je nu ook de binnenlanden van USA of Zuid Amerika willen bezoeken, dan zou ik een wat goedkoper horloge meenemen

1 like

Zelfs dit kan. 50 euro, en overleeft alles.
Je gaat geen modeshow lopen dus vooral niet te moeilijk denken.
Als je met n rugzak om door Azië loopt zou ik voor iets makkelijks kiezen ( ervaring ).

2 likes

Wordt denk 1 van mijn twee skx klokjes en dan nog 1tje want meer casual

1 like

Als je van het padje af bent, kan deze Garmin, of een goedkoper modelletje, je leven redden.

Dat zou voor mij mijn Mudmaster zijn als daily op vakantie. Onverwoestbaar, makkelijk tijdzones aanpassen, zon, zee, strand, rimboe maakt allemaal niet uit. Ideaal met een rubberen band, even afspoelen en klaar. Als 2e horloge net wat je leuk vind en wat aansluit op de overige vakantie activiteiten.


De knoop is door gehakt. Als beater gaat deze mee. :grin:

5 likes

Een solar g-shock is volgens mij inderdaad de enige juiste keuze. (In ieder geval vanuit rationeel oogpunt. :wink:)

Gaat er naast de beater nog meer mee?

Niet interessanter wat zn pa droeg?

M’n SMPc gaat dan mee voor een eventuele duik in tropisch water en voor z’n mondiale uitstraling:

In het vliegtuig draag ik dan m’n Omega “International Collection 1979”, omdat dit model de bijnaam “Omega Tijdreiziger” heeft. Met een beweging verzet je heel eenvoudig de uurwijzer, zonder dat dat invloed heeft op de minuten- en secondewijzer:

3 likes

Meest rationele en verstandige keus!! :sunglasses:

Ja waarschijnlijk een skx gewoon lekker veilig en geen pijn van in de buik als er iets mee gebeurd.

2 likes

Exact dit! Je gaat van hop naar her reizen in Azie, dan is een SKX een goede keuze. Als je een keer een kras op je glas kijkt doet het een stuk minder pijn. De SKX is een perfecte daily beater / toolwatch :slight_smile:

Om de effecten van beschadiging, verlies of diefstal tot een minimum te beperken zou ik een Casio van 2 tientjes meenemen.

Waarom? Zijn die risico’s groter dan in NL?

Midden op Jalan Malioboro in Yogyakarta. In Azie heb ik me nog nooit onveilig gevoeld.

1 like