Horloge witte wijzerplaat

3 likes

Maar als je echt wit wilt:

3 likes

SPB213. Leuk ding hoor, draagt superfijn!

4 likes

Wat klassieker, maar ondertussen wel een smartwatch :wink:

2 likes

Deze is leuk, paar rubber bandjes erbij en je hebt n paar verschillende horloges!

6 likes

Of iets netter.

3 likes

Of uiteraard een Junghans Max Bill: ruim binnen budget, verschillende maten i.c.m. technieken (automaat, handwinder, solar HAQ). Met verschillende straps kun je alle kanten op, op een shell cordovan lekker zakelijk, dressier, fris gekleurde epsom lekker zomers.

10 likes

Dank allemaal voor de mooise suggesties. Ik had inderdaad iets concreter kunnen zijn in hetgeen wat ik zoek. Daarentegen vind ik de uiteenlopende opties juist wel mooi!

Vooralsnog blijft de Oris wel in de collectie; die draag ik nog met onwijs veel plezier. De Longines Conquest, Chronomaster en Nomos hebben in ieder geval mijn interesse gewekt. Hoe kom je via een betrouwbare partij aan een Chronomaster? Produceert Citizen dit horloge niet meer?

1 like

Dit zou ook mijn keuze zijn

1 like

Ik kwam hier om dit ook te zeggen…

1 like

Hamilton Field Mechanical? is weer eens wat anders, en kwa banden buiten de originele, ontelbare mogelijkheden en keuze tussen 38 en 42 mm, 80 uur power reserve, die heerlijk draagt, betaalbaar is en er ook nog eens prima uitziet.

maar dan met witte plaat uiteraard.
Bij onze forum sponsor nog een partijtje nato’s scoren en lekker wisselen maar.

Succes verder.

Tja, zelf heb ik deze keuzes gemaakt:

De Longines Dolce Vita Sector dial. Die is onder 2000 te vinden. Soit, het is misschien licht beige en zilverachtig, maar toch. Mooie lichte plaat.

Als duikertje is daar de Serica 5303. Da’s een mooie witte plaat. De uurwerken in de nieuwe zijn vervangen door een COSC variant, dus de kroonstam-niggle uit de eerste generatie is opgelost, en de bracelets en het horloge zelf zijn fantastisch. Ik heb gewoon de eerste generatie met kroonstam-niggle, en het is een prima ding. Zeldzaam comfortabel.

Je kunt ook zien dat je een goed exemplaar van de UG Ferrovie dello Stato te pakken krijgt, dan heb je een emaille wijzerplaat in een vintage spoorweg horloge. Met een beetje mazzel en snipen heb je nipt geld over voor een OG Nomos Club er bij. :slight_smile:

Wat overige tips betreft:

De hier eerder genoemde Tudor 1926. Neem 'm in godsnaam niet groter dan 36mm. Een collega van mij, een man met een bredere pols dan mijn 18,5cm, heeft spijt als haren op z’n hoofd dat ie de 39 heeft genomen. De datum staat raar op de grotere, en de 36mm heeft prima wrist presence.

Doe dus wat @Sebastiaan zegt, en ga niet groter.

image
De Sinn 104 ST white dial, als het een beuker moet zijn.

De Stowa Marine KS 36, als het een mooie deckwatch mag zijn.

Nomos Orion reference 301. Beter dan dit wordt het onder de 2000 ballen niet, qua dressertje.

De OG Nomos Club reference 701.1. Beter wordt het niet in termen van een sportief horloge voor dat geld. Ruim onder budget.

Als Silver Dials ook mogen dan is deze King Seiko SPB281J1 een mooie keuze.

Als Champagne een optie is zou ik zelf, en ik heb er eentje in bestelling, een SBGX263 pakken. Dat zijn geweldige, geweldige horloges. Zonder meer de beste horloges die in dit topic genoemd gaan worden, wat er verder ook maar moge komen. Absoluut de beste shit. Draagt comfortabel, is waterdicht, heeft een superlatief uurwerk, is fantastisch afgewerkt.

Als het echt, echt wit moet zijn kun je op jacht naar deze referenties, maar die zijn lastig te vinden via reguliere kanalen:

De SBGX267 met witte wijzerplaat en wafel-patroon. Super cool, super clean.

De SBGX259 met witte lakplaat. Nog cleaner. Of hij cooler is? Hmmm.

De SBGX295 met Gunmetal indices en wijzers op een witte plaat, wordt geleverd op krokodil. Prachtig horloge.

De SBGX319. The one that got away. Ik zat er over te dubben in de tijd dat ik 36mm nog twijfelachtig vond. Nu heb ik een SBGW231, maar toch blijft deze spoken:

Bol glas, elegance kast, rivited bracelet voor vintage vibes, ook 37mm, het wordt niet veel beter dan dit.

Kortom: Koop een GS quartz. Dat is mijn ultieme tip.

8 likes

Oh, ik vergat het forum-klassiekertje:

Budget over de kop en gewoon BAM! doen.

BAM!

BAM!

Had ik al gezegd dat ik witte / lichte wijzerplaten de bom vind?

4 likes

Wellicht eens proberen met een Tsuyosa white om te zien of het bevalt qua kleur?

Een The Citizen AQ4060-50W:

Inclusief BTW en import nog ruim onder de 2K, en je hebt er de komende jaren geen omkijken naar.
Solar, perpetual calendar tot het jaar 2100, 5 sec./jaar maximale afwijking, witte plaat die toch levendig is, wat wil je nog meer…

7 likes

Uiteindelijk gaat iedere liefhebber voor de bijl niet per se Rolex

Geen liefhebber van quartz maar in dit geval wel een mooie GS voor de prijs

In de zomer vind ik een witte band ook wel leuk.

Ps. Een nieuwe sailcloth voor de Seiko is onderweg :pray:

Onder de 2000 Euro: Check!
Witter wijzerplaat: Check!

1 like

Mijn nieuwe ICE Watch!

7 likes