Horloge zelf assembleren ?

Ik weet niet of er een voorstellen nodig.indien nodig doe ik dat wel ff.

Ik verwacht vandaag een " Florijn" ben benieuwd.( mag em eigenlijk pas met mijn verjaardag open maken ( 12 Feb)

Maar ik zou graag zelf eens wat in elkaar willen zetten, lijkt mij gewoon leuk.

niet perse een uurwerk, maar gewoon in elkaar zetten en evt wat modificaties.

Zou iemand mij aan adressen kunnen helpen waar ik gereedschap en de diverse losse onderdelen zou kunnen kopen /bestellen ?

Mvg
Richard

Je zou bij onderstaande kunnen kijken :

watch-tool.de
ofrei.com

richardvweel Schreef:

Ik weet niet of er een voorstellen nodig.indien
nodig doe ik dat wel ff.

‘Nodig’ is een groot woord, maar leuk is het wel als je je ff voorstelt. Een goed begin is het halve werk toch?

Forumlid Vouwfietser start binnenkort een “workshop” voor knutselaars!
Veel succes gewenst.

Hendrik

Welkom!

Hangt beetje af v je budget en of t n long term iets is. In dat laatste geval kun je beter voor kwaliteitsspul v oa bergeon.

Ik begon met ebay budget setje v $10, en n hommage (goedkoop chinese kopie, zonder merknaam) met n chinese kloon v n unitas 6497 v 4 tientjes en nog n los uurwerkje v 3 tientjes. Dat extra uurwerkje was erg handig als donor voor reserve onderdelen, omdat ik 1 pootje v n rad gebroken had en de veerton niet meer netjee in elkaar kreeg.

Met goedkoop spul lukt t wel, maar kunmem dingen minder soepel gaan. Zo was t pincetje behoorlijk knudde (vooral doordat ie gemagnetiseerd raakte), en deed ik er zo n 20 min over n klein moeilijk bereikbaar schroefje. Met wat beter gereedschap duurde t maar n minuutje.

Daar wil ik zeker aan meedoen!!! Topidee.

hendrik Schreef:

Forumlid Vouwfietser start binnenkort een
"workshop" voor knutselaars!
Veel succes gewenst.

Hendrik

Klopt, maar het gaat alleen om Vostok Komandirski en Amphibia modden.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2804012,2871092#msg-2871092
Op zich een leuk begin, want er is heel veel verkrijgbaar en bijna alles past met een klein beetje geluk :slight_smile:
Ik kan vanaf 24 januari t/m 8 februari omgeving Amsterdam.

Ander uurwerk kan ook, als je maar zorgt dat je zelf alle passende delen bij elkaar scharrelt.

Dit kan ik alleen maar onderschrijven, prima om te beginnen met Chinees gereedschap maar je loopt snel tegen de begrenzingen aan en dan wil je toch kwaliteitsgereedschap. Vergeet alleen niet dat je best veel gereedschap nodig hebt om werkelijk alles te kunnen doen, dus voor jezelf bepalen wat je wel en niet wilt kunnen is ook wel handig.