Horloge zelf openen

Ik heb er ook zitten naar kijken. Uiteindelijk een 5338 (redelijk) goedkoop kunnen aanschaffen, tot er eens een unicorn 5700 op de proppen komt. Of ik uit pure ergernis er toch €650 tegenaan gooi voor een nieuwe.

welke bedoel je

is zon tweezer van ali ook goed?.

Dat gebruik je wellicht vaker dan je denkt. Ik zou wel investeren in een goede bandenwissel tool, want ze kosten niet de wereld. Gelijk voor een Bergeon 6767 gaan :

Of wellicht de Dumet tool. Deze maakt ook gebruik van Bergeon inzetstukjes.

Volgens mij is deze handgemaakte tool nu wel redelijk snel leverbaar…

ok. dankje voor de info,is zon tangetje niet makkelijker?.

Show me. Inclusief BTW en porto.

Mijn Horotec was, in real life, 1000.

Flume. Exclusief BTW en porto natuurlijk :smile:

1 like

Die man is een prutser en een oplichter. There, I said it. Ervaring mee.

Mensen blijven er maar in trappen. :roll_eyes:

1 like

Ik Had ooit eens zo een 10 euro setje via ebay gekocht uit China.
Daarmee Had ik m’n eerste uurwerkje mee gedemonteerd en weer gemonteerd. (Eerlijk gezegd ging er een onderdeeltje kapot, maar dat kwam meer door m’n onkunde dan dat het door de matige kwaliteit van het setje kwam.

Daarna een wat beter setje gekregen van iemand, en gemerkt dat ik beter controle Had met wat ik deed. Daardoor Was het gepriegel wat eerst een kwartier ofzo duurde in enkele minuten gelukt.

2 likes

waar kan ik dat zon pincet (tangetje ) kopen dan?.

Stel je hebt wat spullen en je maakt een horloge open? Wat dan? Kijken en dichtmaken? :wink:

1 like

Account aanmaken bij CousinsUK. Verkopen ook B-kwaliteit indien gewenst, maar geen troep. Kan ook zonder kvk-nummer.

Brexit-kosten betalen zij tot plm. 130 euro per zending.

2 likes

ok. thanks

1 like

Laat ik het zo zeggen, na zes maanden heb ik de tool ontvangen. Het aankoopsproces… ja daar zijn een hoop verbeterpunten :grin:
De tool zelf, daar ben ik eigenlijk heel tevreden over.
Als ik her en der het zo lees, dan zijn de tools op voorraad (maar dat is inmiddels weer een dikke maand terug).
Als er door Dumet een nieuwe tool ontwikkeld wordt, zou ik dan zo weer kopen…. dat denk ik niet… tenzij het ruim op voorraad is :grin: eerlijk is eerlijk , zo lang wachten verdient inderdaad geen pluim.

Ik bedoelde meer die meneer uit Duitsland. Ga geen forumleden uitschelden. :wink:

2 likes

Eens, maar zonder ervaring of twee rechter handen toch niet aan beginnen. Verder hebben we het blijkbaar over een quartz uurwerk en dat is sowieso toch wat minder fotogeniek.

Oh hahahaha…. Oeps :blush:

Met de Duitse shop, daar kan ik niet veel over zeggen. Heb er twee keer wat besteld, dus echt een uitgebreide ervaring heb ik niet. :slightly_smiling_face:

1 like

Beter voorkomen dan genezen. Zoek iemand anders. Hij verkoopt niet de spullen waar hij foto’s van plaatst, en alle “Official Geneva” spullen komen bij hem gewoon uit Shengzen Watch Tool Factory nr. 7.

1 like

Ah kijk! Dat is inderdaad een kwalijke zaak. Bedankt voor de waarschuwing!
Ik kan mijn link helaas niet meer verwijderen.

Edit: ik heb het complete bericht verwijderd. Dan is de link niet meer te zien :grin:

Je bedoelt een speciale pincet? Voor het verwisselen met bracelets vind ik dat inderdaad makkelijker, maar ook daar van is het advies een goede te kopen. Ik heb er eentje van rond de €100, maar die kwaliteit is echt matig. Vorkjes breken snel af en een setje nieuwe vorkjes kost €40. Op het forum lees je ook wel vaker dat als je hier voor gaat, je echt een goede van Bergeon moet aanschaffen, alleen dan is de prijs zo ontzettend hoog, dat geld houd ik liever apart voor een horloge :laughing:

Met een beetje oefenen gaat het verwisselen met een 6767 tool net zo makkelijk en snel.

2 likes