Horloge zoals "The Citizen"/"Chronomaster"

Oh ja…textuur en misschien datum…

Tissot le Locle misschien?

1 like

Als de techniek (dus de HAQ) je interesse heeft dan is een vintage king quartz ook leuk

Of de twin quartz (thermocompensated)

1 like

Hier heb ik de goudkleurige versie van en vind ik dan ook een erg mooi horloge! Echter wil ik wel net iets anders voor een nieuw horloge.

1 like

Dit vind ik erg mooie horloges! Het valt me wel op dat de ene king quartz veel duurder is dan de andere. Is dit alleen door de staat of zit er nog veel technische verschillen tussen de king quartz modellen?

Die met de dubbele boogjes aan de anderkant van het quartz symbool betekent een zgn quartz uurwerk met extra nauwkeurigheid (20 of binnen 10 seconden max per jaar afwijking). Daarnaast heb je bv ook nog “superior” modellen. Dat waren de absolute topmodellen met niet misselijke nieuwprijzen (en afwerking die daar bij hoort).
Verder is kastvorm erg belangrijk. De "hoekige " kasten worden meer verzameld want die zijn zogenaamde “grammar of design”, in de design filosofie van de beroemdste ontwerper van seiko
Wat dat inhoud:
https://wornandwound.com/art-time-taro-tanaka-seikos-grammar-design/

Nog wat info van het web

1 like

Oh jee, nu moet ik me waarschijnlijk gaan verdiepen in vintage horloges! Ik voel een nieuwe topic aankomen: waar moet ik op letten bij het kopen van een vintage horloge? :slight_smile:

Voor een kleiner budget en via een verkoper die absoluut niet ken is ook het volgende wel te krijgen (een SQ100 met een 7N43 uurwerk, zolang de batterij goed is loopt het is mijn ervaring).

Helaas heeft de wijzerplaat wel een plekje te zien op de foto, maar daar is de prijs dan ook wel naar (omgerekend nieuwprijs van zo’n horloge in 1991).

Onder budget, saffier, 10 atm, witte texture dial…
Weet niet of link plakken werkt. Succes met zoektocht!

Hoop toch dat 't na 2 jaar gelukt is…

1 like

Inderdaad een late tip :wink: Maar ik zie de overeenkomst met de The Citizen AQ4020-54Y echt helemaal niet…

Niet opgelet… Foutje, bedankt… :joy:

Ik vind dr SDMG001 en 003 er altijd erg op lijken.

Zelfde kastvorm, band, wijzers, chapterring