Hey,
Ik ben opzoek naar leuke horloges. Ik wil nog niets kopen, maar wil wel alvast kijken naar de merken en types enzo. Mijn voorkeur gaat uit naar wat oudere horloges, vrij simpel en niet al te druk en horloges die op die van TW steel lijken. De “cool black” bijvoorbeeld. Het merk ‘omega’ vind ik ook heel mooi. Wel erg duur voor iemand van mijn leeftijd. Alvast bedankt en een fijne jaarwisseling!
Denk dat je beter zelf eerst eens wat zoekwerk moet verrichten. Oudere horloges die op TW Steel lijken is wel wat vaag en het is niet duidelijk of Omega nu wel of niet tot de mogelijkheden behoort. Dus mijn advies, zoek eerst zelf eens uit wat je wilt uitgeven en waar ongeveer je voorkeur naar uitgaat en stel dan wat concreter vragen.
Ik kan wel roepen Seiko, maar daar schiet je ook niet zo veel mee op.
Hey bedankt voor je reactie. Ik bedoel oudere horloges en TW steel achtige. Ik ben nog niet opzoek naar een aankoop, maar gewoon naar leuke merken en soorten Zodat de keuze wat makkelijker word als ik iets wil gaan kopen. Bedankt voor je tip ik ga zelf ook even wat speurwerk verrichten!
Vaak is het ook erg handig even goed te kijken wat je uit wilt geven … en wat je verwacht van een horloge en quartz of automaat.
budget spreekt voor zich …
met wat je verwacht bedoel ik, oudere horloges zijn vaak goed betaalbaar maar zijn wat minder bestendig tegen van alles itt een G-Shock
ik kijk vaak naar:
waterdichtheid
onderdelen (sommige oudere uurwerken zijn wat lastiger bij onderhoud)
ik heb zelf graag saffier glas
grote van een horloge
Als je hier zoekt zijn er al aardig wat topic’s mee gevuld …vaak met “horloge rond de €500,-” en minder maar ook meer …
Als je met ouder vintage zoekt kun je beter even bij het vintage gedeelte kijken …daar heb je meer aan kennis en geluk dan een alleen maar budget, ik heb nl eens met wat geluk een Minerva op een markt gekocht voor €15,-
Op woensdagen en vrijdagen zijn hier topics waarin forumleden laten zien wat ze dragen. Kijk deze eens door of kijk die uit het verleden mooi door dan zie je vanzelf wel iets wat je aanspreekt en zo kan je naar vergelijkbare horloges gaan zoeken.
@anon98360732EV Hartelijk bedankt voor je post. Een G-Shock vind ik niks… maar ik snap je bedoeling. De punten die je opnoemt zijn ook ongeveer de punten waar ik naar kijk. Dankjewel! ik zal ook zeker in het vintage gedeelte gaan rondneuzen.
@lance_explorer Dankjewel voor de tip. zal daar ook zeker naar gaan kijken!
Klinkt interresant.
Ik kan je slechts één advies geven: over horloges veel lezen en veel plaatjes kijken.
Dan krijg je vanzelf inzicht in de markt en je in eigen wensen en mogelijkheden.
Uiteindelijk leidt dat vast tot een geweldige aankoop.
Ik verbaas me eigenlijk over de prijs van parnis. Kan iemand met een parnis me misschien wat vertellen over hoe lang zo een horloge meegaat. Ik hoor allemaal verschillende dingen van 5 tot 20 jaar bijvoorbeeld. Dat is aardig lang voor die prijs lijkt me
Ik verbaas me eigenlijk over de prijs van parnis.
Kan iemand met een parnis me misschien wat
vertellen over hoe lang zo een horloge meegaat. Ik
hoor allemaal verschillende dingen van 5 tot 20
jaar bijvoorbeeld. Dat is aardig lang voor die
prijs lijkt me
De horloges zijn vaak mooi gemaakt. Veelal “geïnspireerd” op modellen van bekende merken. Binnenin tikt praktisch altijd een Chinees uurwerkje. Persoonlijk vind ik ze best mooi gemaaakt (vooral die van Seagull of Hangzhou). Het probleem met de lagere klasse van deze uurwerken (hogere/betere van Seagull zijn er ook van honderden tot duizenden euro’s) is dat de kwaliteitscontrole te wensen laat. Het risico is hierdoor dat er een rotte appel tussen kan zitten die het binnen de kortste keren begeeft. Bovendien zijn dergelijke uurwerkjes niet/niet degelijk geolied, waardoor slijtage eerder optreedt.
Maar zoals je zelf al aangeeft, er zijn ook die er jaren plezier van hebben. Ik draag de mijne slechts sporadisch en de oudste Chinees die 't nog doet is zo een 15 jaar oud.
Wat ik wel betwijfel is of die ook zo oud zijn en 't nog doen, er daily beaters tussen zitten. Want ik vermoed dat ze 't dan niet zo lang volhouden.
Dankjulliewel voor de hullp. Als ik het zo hoor ga ik niet voor Parnis kijken in de toekomst. Ik wil zekerheid, geen geluk. @Tico bedankt voor je post.Ik zal eens gaan kijken naar Magrette!
Dankjulliewel voor de hullp. Als ik het zo hoor ga
ik niet voor Parnis kijken in de toekomst. Ik wil
zekerheid, geen geluk. @Tico bedankt voor je post.Ik zal eens gaan kijken
naar Magrette!
Zeker een aanrader! Ik ben erg tevreden met de mijne. Degelijke kwaliteit voor een betaalbare prijs met modellen die je waarschijnlijk zullen aanspreken.