Horloge zoeken

Goeiedag
Ik ben nieuw op het forum
En ben aan het zoeken naar een nieuwe horloge
En vroeg me af wat je nou voor iets leuks
En iets degelijks kan kopen voor een budget van
340 euro…

Ik had wel al wat gezien bijvoorbeeld de
Diesel dz7287 veel goudkleurig leek me wel chic staan
En aangezien die groot is een mooie polsevuller
Maar echter las ik dat het geen automatisch uurwerk heeft
Wat toch ook wel chic oogt

Verder had ik ook de Perigaum 2
1972 Automatic Limited P-1001-IPR gezien erg mooie horloge naar mijn idee
Met automatisch uurwerk en ook wel een groot ding
Wat ik me verder ook nog afvroeg zijn er mensen die me beetje wegwijs kunnen maken en zijn er mensen " toevallig " met een van deze horloges die me wat meeer kunnen vertellen of een horloge binnen dat budget dat wel bij me zou passen

Mauro

Beste Mauro,

Welkom op het forum! Heb je reeds andere horloges in je bezit, zo ja, we houden van plaatjes :wink:

Vwb je vraag :

Diesel zou ik persoonlijk (en vele van ons hier) niet doen. Is meer een modemerk (plakmerk) dan dat het een horlogemerk is. De liefhebbers op dit forum laten dergelijke merken vaak links liggen en kiezen voor “horlogemerken”. Perigaum ken ik niet, kan er dus geen oordeel over vellen.

Als je kijkt naar het bedrag wat je wilt uitgeven zou ik eens kijken bij bijvoorbeeld Seiko (monsterwatches.nl biedt dit merk scherp aan). Zijn voor de prijs kwalitatief redelijk hoogwaardige horloges. Zelf ben ik ook aardig fan van Obris Morgan (google maar even), dat is een Hong Kong based boutique welke zeer net afgewerkte automatische horloges aanbiedt (Explorer 2 en de Aegis komen binnenkort op de markt).

Om je verder gericht tips aangedragen wilt krijgen is het handig om te vertellen wat je voor een horloge wilt. Wat voor een design precies. Wil je bijvoorbeeld een automaat, of juist niet? Welke grootte? Wil je een duiker, of juist een wat netter horloge voor onder een blouse oid?

In ieder geval welkom op het forum

edit : Even de dz7287 opgezocht.

Bericht aangepast zonder beledigingen (mcfr)

Ja klopt die diesel is wel enorm groot en meer een modeaccesiores inderdaad
Ik hou zelf wel van groot en automatisch vind ik wel wat hebben zeker als je beetje van het uurwerk kan zien…
Zelf had ik een citizen niet al te gek duur hoor 150 geloof ik alleen die is met zwemmen op vakantie kwijt geraakt helaas…
Verder zoek ik niet echt een duikers horloge maar meer netjes voor bij een blouse
En die ook beetje van formaat is
Alleen van die perigaum vind ik het jammer dat ie rubbere band heb staat zo cheap…
En las daar nogal vreemde berichten over

Mauro

Steinhart Aviation serie is misschien ook iets wat je kan overwegen. Zijn prachtig afgewerkt en relatief goedkoop. Ik heb die van mij recentelijk verkocht, omdat ik hem voor mijn pols te groot vond.

http://www.steinhartwatches.de/

Perigaum is een Chinees ‘plakmerk’. Ik heb er ooit een gehad en heeft het een jaar volgehouden. Daarna was er al een tandwiel afgebroken. Heb er toen naar laten kijken en bleek een goedkoop Chinees uurwerk in te zitten waardoor reparatie financieel gezien zinloos was…

Groot en netjes onder een blouse is toch echt een beetje tegenstrijdig.

Google maar eens op "Vostok Europe"
daar hebben ze vast wel iets bijzonders
van die klasse/prijs
en toch vaak gewoon met Seiko automaat-uurwerk.

Een mooie tw steel automaat ?

Aan je voorkeur te merken heb je toch wel iets met modemerken.
Groot en opvallend moet het zijn…

TW Steel maakt mooie horloges in die prijsklasse en zijn vaak >45mm.
Alhoewel niet echt geliefd op dit forum zijn het beter afgewerkte horloges dan Perigaum, Diesel etc.

Niet als je een colbert er overheen hebt
Dat ie dan toch eruit springt

Ooh goed dat ik het weet !
Wel klote dat jij dat hebt moeten ervaren :(!

Okee ik ga eens kijkje nemen dankje !

http://mobil.timeshop24.de/item/3135303936

Vind ik zelf ook echt een beauty
Mensen die kennis hebben van dit merk
Of zelf ook hebben ?

Mauro Schreef:

http://mobil.timeshop24.de/item/3135303936

Vind ik zelf ook echt een beauty
Mensen die kennis hebben van dit merk
Of zelf ook hebben ?

Vraag eens aan Fred
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2547672

Ingersoll zul je hier op het forum (bijna) niet aantreffen.
Gebruik ook eens de zoekfunctie voor meer info.
Voor dat geld heb je kwalitatief beter afgewerkte horloges

Hoi Mauro,

Voor 340 euro is er wel wat moois te koop. Gelukkig hoef je dan niet bij modemerken en/of merken terecht die er leuk uitzien maar kwalitatief niet overhouden (zoals Perigaum).

Je houdt blijbkaar van wat grotere en stoere horloges dus dan ga ik even niet onder de 44mm diameter zitten. Qua stijl gok ik even op de wat stoerdere categorie op basis van wat je aangeeft. Dus dan krijg je horloges die bij een casual bloes met opgerolde mouwen prima staan, maar onder een net overhemd met jasje/dasje misschien wat minder geschikt zijn.

Even een snelle greep uit wat mogelijkheden (ik zou zeggen Google er rustig op los)

  • Seiko Stargate (model SRP493 of SRP495)
  • Steinhart Nav B Uhr 44mm (okee drie tientjes duurder)
  • Citizen Skyhawk (model BJ7010)
  • Seiko Monster (model SRP307 of SRP313 als je wat aparts zoekt)
  • De Armida A8 die op het verkoopgedeelte van het forum staat, dan heb je echt wat bijzonders en misschien qua kleur ook wel iets voor jou

Succes met kiezen!

Ik wil meteen even een duidelijke waarschuwing geven om het hier netjes te houden. Ik zag alweer wat reacties die nergens voor nodig zijn.

On topic, voor het budget dat je aangeeft is genoeg te krijgen, kijk ook eens bij Casio en Citizen

Enorm bedankt dat je de moeite wou doen en er ook even flink voor bent gaan zitten haha echt top !

Mijn excuses daarvoor !

Mauro Schreef:

Mijn excuses daarvoor !

Was niet naar jou bedoeld. Jij stelt een normale vraag.