Horloge zoektocht best practices

Hallo forumleden!

Vraag. Als ik naar een specifiek horloge op zoek ben dan zet ik daar een search voor uit op chrono en op eBay. Hebben jullie nog aanvullende tips hoe de kans te vergroten dat áls het horloge wat je zoekt beschikbaar komt, je dit ook opvalt?

Niet alle verkopers zitten bijvoorbeeld op chrono / eBay, en dat zijn vaak nou net de hele goede vintage dealers die de bijzondere stukken weten te bemachtigen.

Tips zijn van harte welkom!

2 likes

Dagelijks struinen is de beste manier!

4 likes

Het is in ieder geval de leukste manier :slight_smile:

1 like
  • Chrono24 zoek-opdracht maken.
  • Wat grijze dealers met die stijl in het oog houden.
  • Geen seconde het blauw uit het oog verliezen.
  • Mensen die hier op het forum zitten en er een hebben wat volgen. En als ze jeuk hebben eens contact opnemen.
  • Eens een foto van het horloge posten in het “wat had je willen dragen vandaag” topic. Misschien krijg je er een aangeboden.
8 likes

hi Kad, leuk, dank daar zitten wat tips bij waar ik nooit aan had gedacht. Dank!

2 likes

Instagram

Ook verslaafden bouwen ervaring op :joy:

5 likes

Thanks. Ik heb (nog?) geen Instagram.

Kun je daar ook een zoekfunctie uitzetten? Dat je een melding krijgt als er iets bijkomt?

Probeer ook gewoon eens het gezochte horloge te googelen. Meestal krijg je dan verouderde resultaten, maar soms…

1 like

Blauwzoeken.nl op je telefoon zetten. Daar zie je alle advertenties uit het blauw van hf overzichtelijk per merk en je kunt ook opteren voor bekende handelaren erbij. Met dank aan @TomHagen die dit gemaakt heeft.

3 likes

Je vergeet het openen van een gezocht topic. ,:smiling_face::smiling_face::+1:

5 likes

Helaas alleen TL-2 en up.
Geen idee waarom. :man_shrugging:t2:

2 likes

On Topic

www.blauwzoeken.nl gebruiken om het aanbod hier en bij sommige handelaren in de gaten te houden.

Je kan misschien nog overwegen om een handelaar te vragen om je een seintje te geven als hij iets tegenkomt. Hij blij want hij verdient gelijk wat bij een ja van jouw kant, jij blij want je hebt wat.

Verder zoekopdrachten uitzetten bij chrono en ebay. Dat deed je al!

Ik ben ook benieuwd naar de uitleg hoewel ik wel een aantal redenen kan verzinnen

De meeste van mijn goede deals vond ik op MP.nl en 2dehands.be
Maar altijd face-to-face voor de transactie

Wat ook leuk is om naar een echte horlogestad als Dusseldorf te gaan. Veel juweliers, ook tweedehandse horloges. Kun je veel proberen en voelen. Misschien is het woord ‘horlogestad’ wat onterecht maar ze hebben bijvoorbeeld al 2 of 3 keer zoveel MIDO verkooppunten dan in heel Nederland.

2 likes

Vooral dit is een sterke!

2 likes

Om deze serie compleet te krijgen, ben ik 2 jaar lang elke dag wezen zoeken op marktplaats, vinted, ebay en kleinanzeigen. Verder op zondag google als extra.

Als je echt iets wil, is koppigheid en volharding je grootste vriend!

3 likes

Gek genoeg werkt oldschool Google ook nog wel eens. Dan kom je soms op fora of websites van handelaren terecht die je nog niet kende.

2 likes

Dank allemaal !

En weten jullie hoe je ‘de veilingen’ in de gaten kunt houden?

Als ik google dan krijg ik ook veel fotos van veilinghuizen die dan in het verleden dat horloge geveild hebben Los van het feit dat ik opborrelend maagzuur krijg van de prijzen van toen denk ik dan wel eens: maar hoe kun je dan bieden als je het horloge niet hebt kunnen bekijken?

Tips/tricks van harte welkom!