Vraag. Als ik naar een specifiek horloge op zoek ben dan zet ik daar een search voor uit op chrono en op eBay. Hebben jullie nog aanvullende tips hoe de kans te vergroten dat áls het horloge wat je zoekt beschikbaar komt, je dit ook opvalt?
Niet alle verkopers zitten bijvoorbeeld op chrono / eBay, en dat zijn vaak nou net de hele goede vintage dealers die de bijzondere stukken weten te bemachtigen.
Blauwzoeken.nl op je telefoon zetten. Daar zie je alle advertenties uit het blauw van hf overzichtelijk per merk en je kunt ook opteren voor bekende handelaren erbij. Met dank aan @TomHagen die dit gemaakt heeft.
www.blauwzoeken.nl gebruiken om het aanbod hier en bij sommige handelaren in de gaten te houden.
Je kan misschien nog overwegen om een handelaar te vragen om je een seintje te geven als hij iets tegenkomt. Hij blij want hij verdient gelijk wat bij een ja van jouw kant, jij blij want je hebt wat.
Verder zoekopdrachten uitzetten bij chrono en ebay. Dat deed je al!
Ik ben ook benieuwd naar de uitleg hoewel ik wel een aantal redenen kan verzinnen
Wat ook leuk is om naar een echte horlogestad als Dusseldorf te gaan. Veel juweliers, ook tweedehandse horloges. Kun je veel proberen en voelen. Misschien is het woord ‘horlogestad’ wat onterecht maar ze hebben bijvoorbeeld al 2 of 3 keer zoveel MIDO verkooppunten dan in heel Nederland.
Om deze serie compleet te krijgen, ben ik 2 jaar lang elke dag wezen zoeken op marktplaats, vinted, ebay en kleinanzeigen. Verder op zondag google als extra.
Als je echt iets wil, is koppigheid en volharding je grootste vriend!
En weten jullie hoe je ‘de veilingen’ in de gaten kunt houden?
Als ik google dan krijg ik ook veel fotos van veilinghuizen die dan in het verleden dat horloge geveild hebben Los van het feit dat ik opborrelend maagzuur krijg van de prijzen van toen denk ik dan wel eens: maar hoe kun je dan bieden als je het horloge niet hebt kunnen bekijken?