Longines Legend Diver natuurlijk, in meerdere kleuren verkrijgbaar ook in zwart/blauw/groen.
Hier de mijne.
Longines Legend Diver natuurlijk, in meerdere kleuren verkrijgbaar ook in zwart/blauw/groen.
Hier de mijne.
Qua merken ben je eigenlijk wel langs de gebruikelijke gelopen binnen die prijsklasse met Seiko, Oris en Longines.
Kijk voor de grap ook eens bij Mido, ook ontzettend aantrekkelijke divers maar komen wat minder vaak voorbij.
Als je een liefhebber van Seiko bent kan ik overigens de SPB143 alleen maar aanraden. Ontzettend mooi en fijn dragend horloge. Met een formaat van 40mm ook mooi binnen de grenzen die je aangeeft. Met een beetje goed zoeken nieuw ook gemakkelijk onder de 1K te koop. Kan het resterende geld in een potje voor daarboven. Als je je budget meer wilt gebruiken dan zou ik vooral bij Oris & Longines kijken. Maar dan zit je zo akelig dicht bij een mooie tweedehands Black Bay 58, dan is dat stapje een segment hoger toch wel heel aantrekkelijk.
Het is al genoemd, maar rond deze prijs kan je een prachtige BB58 scoren.
Bingo! In je budget, goede kwaliteit, rubberband erbij en je zit helemaal goed
Hoe ik dit lees, zou ik zeggen koop nu iets ruim onder je budget, een SPB143 bijvoorbeeld. Dan heb je echt een leuk ding, kun je beetje variate kweken dmv bandjes, en heb je een goed begin in je spaarpotje voor wat je blijkbaar uiteindelijk wil. Je maximale budget uitgeven lijkt me in dit geval zonde.
Dit dus. In deze prijsklasse is een tudor nét even dat beetje meer. De BB is nagenoeg perfect. Hou er ook even rekening mee dat voor de meeste mensen die zich verdiepen in horlogesde smaak vaak evolueert naar iets kleiner, dus ik zou bij dit soort uitgaven aan de onderkant van de door jou aangegeven maat gaan zitten. Wat is je polsomtrek?
Er staat in het blauwe overigens ook nog een Tudor Grantour Date, die is ook écht heel gaaf en binnen je budget!
Maar zoals hierboven al gevraagd werd, wat is je polsomtrek?
Polsomtrek is ca. 17,5 centimeter.
Buiten dat zou ik de Super Squale bekijken.
Voor minder dan 2500 Euro koop je zoiets:
Tja. Overigens, in mijn beleving moeten duikhorloges nooit duurder worden dan 1500 ballen. Het zijn tenslotte toolwatches. Meer doekoe is in mijn hoofd alleen aan elegantere horloges besteed.
Zo’n zilveren is wel op te pikken voor zo’n €2.500,- !
er bestaan ook elegante duikhorloges
Grapjas. Die vorige tudor BB58 van mij heb ik wel verkocht voor iets meer dan 2500. 2650 meen ik.
Oris altijd goed !
Heb Aquis ook gehad, top horloge. Echter als je het leuk vindt om van band te wisselen dan moet je deze niet hebben ivm integraded lugs.
Kijk naar Monta! Rest my case, kwaliteit gelijk aan Tudor minimaal, draagcomfort op en top door onder andere hun adjustment clasp en afwerking prachtig!
Ik heb er vorige week een gekocht voor 2600,-
Af en toe bij retailers nieuw al vindbaar onder de 3000,- en op chrono24 soms zelfs nieuw in de buurt van de 2500,-
Die BB58 blauw?