Nooit heb ik mij echt verdiept in de wereld van horloges boven de (voor mij magische grens) van 1000 euro. Onlangs ben ik van baan veranderd en dit geeft mij wat meer bestedingsvrijheid om een leuk horloge te bemachtigen. Zoals de titel al doet vermoeden is het maximale bestedingsbudget 2500 euro. Een Rolex/Tudor/Grand Seiko zit er dus (nog) niet in voor mij, maar lijkt mij ooit wel mooi om te bezitten. Dit budget hoeft natuurlijk niet op; dat is geen doel op zich. Zelf heb ik Seiko altijd als een bakermat gezien van de horlogerie en daarom is het merendeel van wat ik ooit gedragen heb Seiko geweest.
Enkele punten wat ik in een horloge zoek/ mooi vind:
Een sportief horloge: stalen kast en het liefst ook dito band.
Een duikhorloge heeft de voorkeur, maar is geen must.
Een automatisch uurwerk, liefst 72 uur reserve maar minder mag ook.
Formaat tussen de 38 en 42/43 millimeter. 44 mm wordt al gauw te groot.
Zwarte of Groene (donkerblauw mag ook) wijzerplaats met zwarte/groen bezel.
GMT-functie vind ik een leuke toevoeging.
Open kast aan de achterzijde mag maar is geen must.
Ik zie je hier allemaal duikers posten, is dat ook een must?
Heb het zojuist in het Longines topic nog lopen verkondigen, maar ik heb net een Longines Spirit gepast en ik ben verliefd
Dacht hier ook aan. Als ik nu 2500 in m’n potje had zitten had ik nog een tijdje doorgespaard en een tweedehands bb58 gekocht. Het probleem met mij is dat ik geen ruggengraat heb en het bij mij al weer leeg is voor ik boven de 2k uitkom
De spb143 vind ik ook super maar die ligt eigenlijk nog wel in je oude budgetklasse natuurlijk
Doorsparen zit ik ook over na te denken. Vandaar ook wel dit topic om te polsen wat er wel binnen handbereik voor dit geld ligt. Het is voor mij namelijk niet gebruikelijk om zoveel geld uit te geven voor een horloge, dus dan wil ik wel enigszins weten wat er mogelijk is.
Ja, die Seiko GMT diver vind ik absoluut een mooie suggestie. En waar ik ook nog even aan moest denken en dat ook aan al je wensen voldoet, behalve de 72hPR, is de Squale Sub 39 GMT. Een kwalitatief uitstekend horloge, van een zelfstandig merk, met een mooie heritage.
Ik dacht dat een tweedehands bb58 wel voor €3000 moest kunnen maar lees hier dat €2500 misschien ook haalbaar is. Die spreekt mij persoonlijk ook erg aan.
Of als je het een beetje in de Seiko hoek wilt houden misschien even van de duikers af en een King Seiko proberen! List is €1800 maar geloof dat je ze wel voor €1500 moet kunnen krijgen ook