Horlogeband "aandikken"

Hi allen,

Deze zomer heb ik me een Citizen AW0130 aangeschaft. Heel erg blij mee, alleen merk ik dat ik geen goede fit meer vind met m’n pols (ik vermoed met winter/koude). Link weghalen en microadjust op verste stand maakt 't te strak, link bijsteken en microadjust op kortste stand maak 't te los.

Heb een oplossing gevonden door een stuk vilt aan de binnenkant van de band te bevestigen, met plakstift om het niet permanent te maken.
Dit werkt - doet 't horloge perfect passen, en verhindert dat 't naar beneden glijdt. Maarrrr, dit is nogal een prutserige oplossing omdat plakstift en vilt lost zodra 't vochtig wordt.

Wat ik dus zoek is iets om de horlogeband aan te dikken (pakweg 1 à 2 millimeter), dat iets meer frictie geeft zodat 't horloge niet naar beneden zakt.
Dat deftig waterbestendig is, maar toch verwijderbaar is en geen sporen nalaat op titanium+coating.

Weet iemand een betere oplossing? Ander stuk materiaal, andere lijm of bevestigingsmethode?

7 likes

Of eventueel een betere sluiting?

1 like

Ik zou gewoon lekker de clasp vervangen door zoiets:

Waarom dit niet standaard is op alle horloges boven de honderdvijftig euro is mij tot op de dag van vandaag een raadsel.

10 likes

Krijg je dat nog los zoiets?

Ja, dat krijg je er prima weer af, en zonder dat er resten achterblijven.

Dan is de lijmpistool tip van @SwissToni helemaal een goede. Na het aanbrengen direct het horloge om doen. Of nog beter zou zijn het horloge omdoen en de lijm ertussen spuiten. Dan ben je de winter en kou wel even vergeten :joy:

8 likes

Misschien een mooie nieuwe band erop zetten!!

1 like

Heb zo geen oplossing (ander bandje, of andere clasp zoals al gepost). Wel herkenbaar probleem. Moet wel zeggen dat je vilt oplossing een creatieve is!

Oude sok verknippen. Dat materiaal kan op de huid, kan tegen water en zweet, enz.
Af en toe beetje afspoelen onder de kraan en klaar.

Of is het een Patek Nautilus? Dan alleen de clasp onder de kraan en de kast drooghouden.

3 likes

:joy:

Heh, goede tip.

Ik dacht dat dit geen optie was omdat ik veronderstelde dat er geen producent zou zijn van titanium clasps in de stijl van Citizen. Maar even gezocht en er bestaan er dus wel! Kleur lijkt overeen te komen en al. En met véél micro-adjustment mogelijkheden.

Denk dat ik dit dan gewoon moet proberen. Bedankt voor de tip.

4 likes

Zelfklevende neopreen
Is gewoon te koop in verschillende diktes

Heh, goede tip.

Ik dacht dat dit geen optie was omdat ik veronderstelde dat er geen producent zou zijn van titanium clasps in de stijl van Citizen. Maar even gezocht en er bestaan er dus wel! Kleur lijkt overeen te komen en al. En met véél micro-adjustment mogelijkheden.

Denk dat ik dit dan gewoon moet proberen. Bedankt voor de tip.

Gaaf! Hopelijk ziet het eruit als een inheemse

1 like

En nog betaalbaar ook! Op de een of andere manier loop ik hier (vooral) met mijn citizens tegenaan, alsof de balans op de pols daar extra gevoelig voor is. Met m’n Zwitserse horloges en stalen band erger ik me nooit aan te los/ te strak. Maar bijna alle citizens draag ik inmiddels het liefst op nato of leer hierom.

Thanks voor de tip :pray:

1 like