Horlogeband afstellen lukt niet

Goedenavond,

Onlangs een leuk horloge op de kop getikt. Glas gepolijst, nieuw batterijtje en een flinke schoonmaakbeurt later wat ik erg tevreden met mijn aankoop.

Enig probleem wat ik nu heb: ik kan het bandje niet verstellen. De sluiting kan er wel af, maar ik krijg hem niet verder dan de eerste schakel. Iemand een idee?
Het clipje van de binnenkant van de sluiting staat wel open :wink:

Moet ik misschien iets indrukken?

Alvast een before foto:

Ik begrijp het niet zo goed.
Je kunt dus geen schakels verwijderen?
Doe eens een foto van de zijkanten van de band.

Ik denk dat dit een glijdende sluiting is. De band blijft dus even lang, maar de sluiting schuift na ontgrendelen over de band.

Volgens mij moet het bandje vanaf de andere kant door de sluiting gevoerd worden.

Zit er aan het uiteinde van het andere stuk band een haakvormig uiteinde? Dan moet de sluiting andersom, omdat ie anders niet gesloten kan worden.

Ik heb niet direct een ander voorbeeld, maar zo ziet het bij een (niet helemaal gelijkende) band van mij uit. Daar zit het sluitkkepje aan de andere kant, ipv aan de sluiting.

1 like

Klopt, de sluiting zou over de band moeten schuiven, maar dat gaat helaas niet.

Andersom gaat de sluiting helaas ook niet verder dan de eerste schakel

Ik zie nu op je eerste foto fat de sluiting volgens mij ondersteboven zit, dus met de sluitklep san de binnenkant…
Maar op de 2e niet

Vreemd hoor.
Goed kijken waar de band vastloopt. Vaak loopt de band onder een plaatje door, waarmee de sluiting op de band wordt geklemd. Misschien dat het plaatje niet ver genoeg omhoog komt.

Heeft de sluiting wel verder op de band gezeten (bij aanschaf)? Anders zou het wel eens kunnen, dat het niet de juiste sluiting voor dit bandje is.

Inmiddels alle mogelijke posities geprobeerd zonder resultaat helaas

De sluiting heeft nog niet verder op de band gezeten, had er nog niet over nagedacht dat het mogelijk een verkeerde sluiting op zit.

De sluiting gaat niet verder dan de eerste schakel, de sluiting in verschillende posities gezet zonder resultaat. Zelfs met wat geweld van een tang geen cm verder gekomen

Ik denk dat er een verkeerde sluiting op zit. Ik zie nu dat de band niet exact recht erin past.

1 like

Dat is jammer. Dan maar op zoek naar een nette band

Laatste wanhoopspoging.
Er zit ook niet iets van een veerklemmetje in de sluiting waar je de band nu overheen leidt terwijl hij er eigenlijk onderdoor moet of zoiets.

Helaas dat was het ook niet.

Ik denk dat ik een andere sluiting nodig heb voor de band. Toevallig een idee wat de naam is van deze sluiting?

Nee helaas. Misschien een keertje mee langs een goede juwelier.