Horlogeband afstellen

Sinds een aantal maanden heb ik een prachtige STEINHART “Nav B-Chrono II mit Lederband”. Mede dankzij de positieve reacties op dit Forum ben ik tot aanschaf overgegaan. Ik heb er geen spijt van: heel goed, degelijk horloge dat er nog mooi uitziet ook. Dat laatste is natuurlijk een kwestie van smaak.

Edoch, ik heb een klein ‘probleem’. De stevige horlogeband is voorzien van een vlindersluiting. In het leer van de band zijn 7 gaten gemaakt. Eén van deze gaten kun je kiezen om de band losser of juist strakker te stellen. Nou wil het geval dat de ideale stand voor mijn pols precies tussen twee gaten uitkomt. Er is géén ruimte voor een extra gat tussen de bestaande gaten.

Heeft iemand een tip hoe ik tot een betere afstelling kan komen?

Ik zou het gewoon houden op pech, maar…

Een kennis van mij kan daar heel slecht tegen en die maakt dan zijn bandje nat en trekt hem dan over een conische vaas.
Op deze manier wordt het bandje iets groter.

Ik moet zeggen dat ik het nu een stuk of 3x geizen heb en het echt werkt, maar zoals gezegd ik doe het hem niet na.

Succes!

Dank voor de tip. Zie ik mijzelf niet 1-2-3 doen.

Of gewoon de meest strakke van de twee gaatjes waar je tussenin zit. En dan veel dragen, gaat vanzelf losser zitten. Kan in het begin een beetje oncomfortabel zitten:D

Gewoon met een 2mm boortje een gaatje er tussen boren,heb ik zelf ook gedaan en je ziet er uiteraard als je hem draagt niks van.