Horlogeband citizen promaster fugu

Vandaag deze schoonheid ontvangen van een forumlid :slight_smile:

Echter zoals jullie zien steekt die rubbere flap uit. Het is een doorn in mijn oog :expressionless:

Ik kan echter nergens een geschikte horlogeband vinden of een oplossing voor dit “probleem”.

Zowel een stalen als rubber althernatief of een creatieve oplossingen is zeer welkom. Wie o wie heeft de gouden tip?

10 likes

:scissors: de creative oplossing. Topic kan dicht, graag gedaan :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hou het einde in net niet koken water.
Buig het en hou het dan onder de koude kraan.
Herhaal dit naar gewenst.

Als het goed is loopt die flap dan beter mee met de ronding van de pols.

Moet te doen zijn en brand je vingers niet!

Succes :+1:

11 likes

Knippen vond ik zonden. Heet water en buigen was de perfecte oplossing :slight_smile:

Bedankt! Meteen gelukt en kan een slotje op

19 likes

Heb je genoeg keepers om de band op zijn plaats te houden? Wellicht goed om te weten dat je deze o.a. op AliExpress en Amazon ook in verschillende maten los kunt kopen voor een prikkie.

4 likes

Je arm iets verder van je gezicht houden.

:nerd_face:

8 likes

Allereerst hartelijk gefeliciteerd :partying_face: met dit prachtige horloge. Waarschijnlijk wel de mooiste Fugu.

Wat betreft de band: Ik zit met hetzelfde probleem en heb deze week een UncleSeiko Waffle band gekocht voor mijn Promaster. Deze band is zo’n 30 mm korter. Over week weet ik of ik de goede keuze heb gemaakt.

3 likes

Dankje :slight_smile:

De warm water truc werkt heel goed. Je beschadigd er niets mee :).

Laat je iets weten over die band? Klinkt naast dat dit probleem voor mij nu weg is wel als een interessante optie

1 like

Ow mooie tip. Dankje :+1:

1 like

Als je een Waffle band niet mooi vindt, heeft UncleSeiko nog een andere optie dat een tikkeltje langer is. Zover ik weet, is dat de GL831. De laatste heb ik ook voor mijn Turle. Dat is echt een geweldige band. Lekker soepel.

1 like

Ik ga eens kijken! Klinkt zeer interessant, ook voor mn andere horloges :+1::ok_hand:

Zet er een Zuludiver rubber nato op :ok_hand:

1 like

A wow. Dit ziet er zeer goed uit! Wist niet dat er rubbere natos bestonden.

Opties zat dus. Heb ik weer wat uit te proberen komende tijd

Heb er meerdere combi’s op gehad. Had ook een tropic, rode rubber en Zuludiver rubberen met clasp. Even een foto zoeken voor je.

Edit:

afbeelding

3 likes

Oa die zwarte van de laatste twee foto’s staat echt prachtig. Kun je nog herinneren waar je die gevonden hebt?

De UncleSeiko waffle band is binnen. Ik had mij echter vergist: de band is slechts 10mm korter. Daarentegen is hij wel spoepeler en minder lomp. Hierdoor is hij wel comfortabeler te dragen

Hierbij wat foto’s (niet de mooiste):

1 like

Wel een heel mooie band👍🏾. En die kun je eventueel nog zelf inkorten met een mesje en wat fijn schuurpapier lijkt me.

Aan originele banden knip ik niet graag maar die laatste twee gaatjes zou ikzelf eraf halen dan :). Heb nu een barton silicone besteld. Miss deze er nog bij want vind hem wel heel gaaf

1 like

Mmm… da’s inderdaad nog een optie om te doen.

Opsich is het natuurlijk wel logisch dat ze langer zijn voor eventueel over een wetsuit haha. Maar die heb ik zelf niet

1 like

Barton elite is eindelijk binnen :). Alleen die pinnetjes van de springbars zijn kleiner. Weet niet of dit kwaad kan.

2 likes