Horlogeband maakt uiteindelijk het horloge compleet

Goedemorgen,

Vanmorgen zat ik even al naar al mijn banden te kijken en dit zijn er al weer aardig wat geworden in de laatste jaren.
Nu heb ik ook een Seiko welke vanaf orgineel op een stalen band gemonteerd zit.


Na het zoeken van de juiste bandaanzet kwam ik deze MN strap by Erika’s gemaakt van elastisch nylon tegen.
De stalen band verwijderd en de MN gemonteerd.



De MN strap zit overigens ook nog eens veel beter dan de stalen band.

Wat vinden jullie van de de combi en hebben jullie dezelfde mening dat een horlogeband het horloge kan maken of breken.

11 likes

De combi is prima, alleen zit de band volgens mij verkeerd om gemonteerd.

En jawel, een band kan een horloge maken of breken. Zo vind ik de Zenith El Primero op staal veel minder mooi dan op leer.

3 likes

Mooie combi op de MN een beetje wisselen met banden is altijd leuk.
Uiteindelijk kom ik altijd weer op de orginele band uit na veel gewissel.

3 likes

eerlijk gezegd vind ik die bandjes gemaakt van vrouwenondergoed altijd prut, maar het staat wel leuk op de foto

1 like

Ik hou meer van staal…:innocent:

3 likes

dat dus.

heel gek: ik heb het idee dat je de prijs van een horloge veel meer afziet aan de band, dan aan de kast. grootste verschil tussen mijn Aquaracer en de goedkopere horloges is echt de band; vandaar dat ik na veel omzwerving met nato’s, rubber en een Hirsch carbon toch weer uitkom op het originele staal.

3 likes

Staal forever. Zeker op zo’n horloge. Sorry.

1 like

Een band maakt een horloge af of niet en ik vind de band mooi bij jouw horloge staan! Ik heb zelf ook een band van MN en die dragen zeer goed, zijn makkelijk en snel verstelbaar. Dit was zeker een aanrader met de hitte van afgelopen zomer. En voor mijn dagelijkse werkbeater is het een prima oplossing voor staal of leder.

IMG_20200122_170700_677

Fijn spul ja dat

Het bizarre is dat mensen daarmee uit een vliegtuig springen vastzittend aan een doek gemaakt van tamponvezels. :neutral_face:

1 like

Persoonlijk vind ik hem op de stalen band veel beter uitkomen: sportief en toch nog een tikje chic.
Stoffen banden laten horloges meestal nogal cheap overkomen.
Maar ieder zijn mening uiteraard.

1 like

wanneer doe je die SBGN001 een keer weg? ik wil dibs

Die is al weg :grin:

ezgif.com-gif-maker (1)

2 likes