Hey all,
Ik ben altijd enthousiast geweest over de bandjes van het type ‘di-modell chronissimo’, en heb er nu na jaren een paar versleten die niet van het merk di-modell zijn (hier en daar gevonden in winkels)
Nu ben ik een beetje aan het browsen en vind ze wat moeilijk te spotten, de keuze lijkt wat beperkt als ik zoek op “di-modell chronissimo” (omdat ik bij di-modell uitkom…)
Het gaat hier dus in algemeen over de bandjes die naast hun lugbreedte ook de lugs meenemen, zodat eea mooi aansluit.
Onderstaande dus van het merk Di-Modell “Di-Modell chronissimo”, even voor de beeldvorming -velen van jullie kennen ze wel- :
Mijn vraag: Is er een benaming voor dit model band die de lading meer in het algemeen dekt, zonder de link met het merk di-modell? In engels -bij voorkeur- en/of in Nederlands?
Eerste wat in mij opkomt is dat deze wel in de categorie pilot band valt. (Voor piloten horloges dus)
Maar dit is wel een specifiek model band hoor, ik heb hem ook gehad.
RIOS1931 heeft hem ook, maar er zijn kleine verschillen.
De Di-Modell versie is wel een aanrader hoor! Deze Chronissimo valt wel groot uit. Ik heb 21cm polsomtrek en heb de maat small genomen en drie gaatjes over. Verder prima kwaliteit voor het geld. Zeker als je ze op Ebay of Amazon voordelig kan kopen.