Ik ben sinds kort in bezit van een Omega Professional Moonwatch met stalen band waar ik heel blij mee ben. Wil eigenlijk de zwarte band met vouwsluiting erbij kopen voor afwisseling maar dat schijnt ongeveer 650 euro te kosten wat zeker op dit moment te veel is. Nu kan ik de lederen band van de Speedmaster FOIS kopen deze zou een millimeter smaller zijn.
Nu is mijn vraag weet iemand of dit wel kan of kan ik beter niet kan doen omdat is het geen gezicht is.
Je zult die mm verschil wel zien.
Iets met speling slijt ook eerder he?
Dat slijten zal denk ik wel meevallen maar het ziet er simpelweg niet uit.
Ik zou het niet doen, een halve mm aan beide zijdes zie je toch echt…
Je hebt helemaal gelijk, volgende keer beter opletten maar is die millimeter acceptabel is de vraag. Kun je mij daarmee helpen?
Dat hangt er van af of u ermee kan leven.
Heb je geïnformeerd bij een AD voor een prijsopgave?
Bij aankoop van de Speedmaster gevraagd wat een originele zwarte lederen band met sluiting ongeveer kost omdat ik zou die later er eventueel bij zou willen kopen toen werd 650-700 euro gezegd.
Dit
Koop dan een passende niet-OEM band…
Dat is idd vrij fors
Iedereen bedankt voor zijn mening.
Ik heb besloten voor een band te gaan die precies past, rustig afwachten maar misschien komt er nog een mooie originele band voor een leuke prijs langs.
Geen idee wat Omega met de prijzen heeft gedaan maar de vouwsluiting (geweldig ontworpen trouwens, echt heel fijn) was in 2017 rond de 220 euro en de alligator lederen strap rond de 300 euro. Dus samen eerder 550 euro dan 650-700? Het zijn wel echt kwaliteitsproducten. Het leer is heel zacht en zeer goed gemaakt (verstevigd bij de uiteinden, met uitsparingen voor de push pins) en sluit perfect aan op de vouwsluiting. Dus niet alleen de breedte maar ook de hoogte van de band. Ik vind de moderne stalen Omega banden echt verschrikkelijk maar dit hebben ze netjes voor elkaar!