Horlogeband prijs en kwaliteit

Beste heren en dames,

Ik ben bezig met de ontwikkeling van een sieraad.
Dit sieraad wordt gedragen als ware een horloge, dus inclusief horlogeband.
Nu ben ik mij aan het verdiepen in de kwaliteit/prijs-wereld van horlogebanden, en daarbij kan ik wel wat hulp gebruiken.

Uit eigen ervaringen met horloges, kan de kwaliteit van een bandje flink verschillen.
Graag ontvang ik hulp naar het vinden van kwaliteit. Ik wil namelijk gewoon een goed product afleveren.

Maarja, waar koop ik kwaliteit tegen een interessante prijs?
Het budget per bandje is: €30 (voldoet dit budget?)
Ik koop er in eerste instantie een stuk of 10/20.

Model bandje: Milanese band / Mesh band.
Zie onderstaand een voorbeeld van het gewenste model:

Coating, levensduur en werking moet gewoon goed zijn!

Afijn, ik hoop dat jullie mij een goede kant op kunnen sturen!
Alle tips zijn welkom! En ik hoor graag jullie ervaringen.

Ben benieuwd!

Alvast dank!

Gewoon een horloge dus, met een Mesh band??

1 like

Of een soort zegel met een band.

Dus je wilt een sierraad maken dat een mesh band heeft en omdat die vaak op horloges gezien worden stel je de vraag hier? Begrijp ik je zo goed?

Alle waar voor zijn geld natuurlijk, 30 euro is niet veel dus je kan niet verwachten dat een coating jaren blijft zitten of dat het kwalitatief goed bandje is, het blijft immers een goedkoop bandje.

Bedankt voor je reactie!

Niet gewoon een horloge. Maar wel gewoon een mesh band.

Het horloge zelf is dus niet het probleem. De bevestiging gaat ook hetzelfde zijn.
Het gaat mij om het vinden van goede, kwalitatieve Mesh banden (20mm).

Ja, je begrijpt me volledig.

Wat is wel kwaliteit? Heb je misschien een voorbeeld?

Ik heb geen voorbeelden voor een kwalitatief goede mesh band. Die van Cluse zijn prima voor het geld waarschijnlijk :wink:

Strapcode heeft ook goede bracelets

Vraag me wel af of je er goed aan doet om een horlogeband te gebruiken voor een sierraad.

Bedankt voor je bericht!

Vraag je je dit af uit esthetisch oogpunt? Laat met plezier later het eindresultaat zien;)

Deze jongens worden gezien als een kwalitatief goede producent/leverancier?

Het lastige lijkt mij er op zicht een vinden voor een goedkopere prijs die anti-allergeen is en niet irriteert. Zeker bij een relatief kleine oplage. Ben benieuwd naar hoe het er in zijn geheel uit gaat zien.