Horlogeband review: Bros caoutchuouc (18mm)

Onlangs kwam er in een topic van “Wk1” een band suggestie voorbij van “Drex”, zie:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1600522,1604462#msg-1604462
.

Het leek me leuk, om deze band aan mijn Vostok Amphibian te zetten, dus bestelde ik er vrijdag één bij Watchbandcencenter.com, vandaag kwam deze binnen.

Ik was gewend om mijn Amphibian te dragen aan een nato band, maar voor de afwisseling staat deze Bros band ook goed:

Het is een wat dunnere rubberen band, die de contouren van de pols mooi volgt:

Verder zijn er een aantal leuke details, zoals de “slash cut” alá Isofrane, en versprongen ovale ventilatie sleufjes:

Aan de buckle, had men iets meer aandacht kunnen besteden:

Ik draag de band nu een kleine anderhalf uur, en het comfort is uitstekend, het horloge blijft mooi op z’n plaats, en de band voelt niet plakkerig aan de pols.
De geur is ook prima, een subtiele vanille geur.

Voor een horloge als een Amphibian is dit een prima, niet al te dure band (25 euro). Voor de duurdere horloges adviseer ik een Isofrane :wink:

Ik heb deze band ook in 20mm
Ik vind het ook een zeer comfortabele band.
Ik heb de buckle met een rond vijltje uit een slotenmakerssetje een beetje ingevijld waardoor de doorn nu netjes in de buckle valt.
Ik vind het een kwalitatief prima bandje dat door de geringe dikte zeer lekker draagt en er "oldskool: uitziet.
Ik droeg hem op de Precista PRS 18Q
Groeten,
Marijn

Leuk om eens een review van een band ipv horloge te lezen! Zelf ben ik niet zo van het rubber, heb daar ook niet echt horloges voor.

Bij jou staat hij erg goed, past er mooi bij(tu)

Vind het altijd leuk om reviews te lezen en ook deze.
Ik heb nauwelijks iets waar caoutchuouc (is hier ook een nederlands woord voor?) aan kan , maar zal deze band zeker in m’n achterhoofd houden. Figuurlijk.

Marz Schreef:

Vind het altijd leuk om reviews te lezen en ook
deze.
Ik heb nauwelijks iets waar caoutchuouc (is hier
ook een nederlands woord voor?) aan kan , maar zal
deze band zeker in m’n achterhoofd houden.
Figuurlijk.

Natuurlijk rubber of India rubber zijn de Nederlandse benamingen die ik vond.

proficiat!