Horlogeband Seamaster vaak stuk

mijn horlogeband van de Omega Seamaster Chrono is echt vaak stuk.

de pennetjes komen er uit zetten en vaak druk ik ze terug.

De horlogemaker zet ze vaak vast met locktide, maar ook dit is niet afdoende. Ik heb al eens een nieuwe band gekocht, maar de prijs daarvan is mij zo tegengevallen en ook het gewenste resultaat wordt niet bereikt.

mijn horloge is bijna 11 jaar oud, ik doe hem nooit af, tenzij ik palen in de grond moet slaan o.i.d. ( ik ben hovenier)

heeft iemand een gouden idee. Ik ben bereid om een stevige stoere leren band te kopen, maar dit heeft niet mijn voorkeur.

Je schrijft dat de pennetjes er uit vallen… Ik zeg het niet graag maar weet je zeker dat het een échte Omega band is? Misschien kun je eens kijken welke inscriptie (driecijferig getal) er in de end-links aan de zijde van de kast staat?

Dat je schrijft dat de horlogemaker het vast zet met loctite is helemaal ongelooflijk, dat is dan beslist geen Omega-horlogemaker!

Die pennetjes zitten namelijk geborgd met busjes en ik wil niet zeggen dat het onmogelijk is dat die er spontaan uitvallen maar ik heb het werkelijk nog nooit meegemaakt of gehoord. Wel zou het kunnen zijn dat er ooit (door wie dan ook) een pennetje is terug gezet zonder de busjes. Dan valt ie er idd gemakkelijk uit.

Kan ook nog een originele Omega horloge zijn met een aftermarket (fake) band zijn.

Ook ik snap hier niets van.

Ik heb een stuk of 3 Omega’s met deze band gehad en - ondanks allerlei werkzaamheden met het horloge om - nooit zoiets meegemaakt.

Het kan zo zijn dat je horlogemaker de busjes heeft weggelaten en alleen pinnetjes heeft gebruikt, maar dat is dan een ronduit ondeugdelijke oplossing.

Wellicht kun je het beste naar een dealer gaan en de band laten wegsturen voor een refurbish…

het kan gebeuren dat de busjes hun klem werking verliezen …
je zou alleen nieuwe busjes en pennen kunnen bestellen (niet een hele band)
en gebruik geen loctite , je kunt ook de busjes iets vervormen (inknijpen) zodat ze weer beter klemmen en de pennen eventueel licht buigen.

komt vaker voor maar is opzich geen probleem en een horloge maker / omega dealer weet dit.

seamaster Schreef:

je kunt ook de busjes
iets vervormen (inknijpen) zodat ze weer beter
klemmen en de pennen eventueel licht buigen.

(tu) Dat zou ik als eerst proberen. Bij mij blijven ze daarna weer heel lang netjes zitten.

Wij hebben het in de winkel ook wel eens gehad.
Seamasters die erg intesief gedragen worden, vertonen vaak extreem versleten pennen.
Nieuwe pennen en bussen lost vaak al een heleboel op.

allen bedankt voor jullie reacties. ik zal eens kijken of er in de buurt van alkmaar een goed atelier zit die het knijpen van de busjes en krommen van de pennen wil doen.

is er eventueel een online repartiemogelijkheid in nederland?

@ ernst1966: kijk maar bij het gedeelte over horlogemakers, er zijn er verschillende die dit klusje voor je kunnen doen. Aangetekend opsturen of even langsgaan.

succes!