Horlogeband seiko

beste forumleden,
mijn horloge zit aan mij vast niet dat ik het echt erg vind maar zo nu en dan een ander horloge te dragen is ook leuk.
ik heb een seiko chronograaf met een metalen band.
met een dubbelescharnier om hem los te doen.
nu het volgende 1 van de scharnieren wil niet meer los en ik wil geen brute kracht gebruiken.
heeft iemand tips om hem gangbaar te maken???
het horloge is nu 1 jaar oud.
gr oscar

je kunt misschien vanaf de onderzijde zien waar hij klemt , en anders een klein beetje kracht gebruiken… :wink:

bedankt voor de tip.                                                                                                                                                                                                           dat heb ik al geprobeert maar omdat hij om mijn pols zit kan ik eigenlijk niet zien waar hij klemt.

als ik de beide knopjes op de band indruk schiet het bandje maar op 1 kant los.
aangezien ik ditzelfde horloge nog nooit eerder heb gezien er zijn schijnbaar vele uitvoeringen van gemaakt ben ik er trots op.
het was een gift.
gr oscar

Kijk anders eens op de site van www.monsterwatches.nl. Als je zo leest heeft die jongen er echt verstand van

Laat iemand anders het bandje van het horloge los maken… dan kan je rustig kijken daarna…

Mijn idee zou zijn om de band los te maken van de kast (kan je laten doen bij de juwelier of proberen met een tooltje) en daarna 'szien wat er mis mee is.

Makkelijker is om het slot los te maken. Veerpennetje met een speld naar binnen drukken.

Goed plan Jaap-Wim…dan reageer ik op een vraag en dan herhaal jij mijn oplossing met andere woorden… :smiley:

Als het goed is kun je bij de sluting de pin van het verstellen indrukken, dan moet ie los kunnen.

Soms is zo’n band bij de lugs doorgeboord, dan kun je daar de pin indrukken en laat de band los.

Hallo Oscar,

Kruipolie doet vaak wonderen. Als je op de schanierpunten een beetje kruipolie doet, even laat intrekken en dan nog een keer een beetje kruipolie erop. Daarna voorzichtig de sluiting open en dicht proberen te doen met niet te veel kracht. Meestal lukt het dan weer om de sluiting werkend te krijgen. LET OP: het is wel een beetje geklieder!!!
Succes!!!

Als het niet lukt; ik ben in het bezit van een slijptol. (hahahahahahaha)

en ? vanavond met de klok om naar bed ? :smiley:

tjonge,
ik krijg het nog druk vandaag met al die tips.
heren hartelijk bedankt.
o ja een slijptol heb ik zelf wel maar geeft zo`n lawaai.
gr oscar